top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

עולם הכושר עובר לאונליין

יום ראשון ה-15.3 הוא יום שייזכר בספרי ההיסטוריה של ענף הכושר. בתאריך זה ניתנה הוראה חד משמעית על הפסקת כל פעילויות הפנאי, ביניהם מועדוני הכושר והסטודיו. צעד שמעולם לא היה במדינתנו הצעירה ובטח שלא בעולם. כולנו התעוררנו למציאות חדשה. עולם חדש. עידן חדש?


תעשייה שלמה שמקבלת תפנית חדשה תוך יממה.

בשלב זה מדברים על שבועיים של השבתה, אבל יש שסבורים שזה גם עשוי לקחת חודשים. בדיוק מסיבה זו ההמלצה שלי לכל בעל עסק בתחום הכושר היא לא לשבת ולחכות שמישהו שם למעלה בממשלה יושיט יד לעזרה, זה לא יקרה בזמן הקרוב ככל הנראה, ובטח שלא ברמה המיידית.



דחיית תשלומים? ארנונה? הלוואות? אוקיי...אבל אלו רק דחיות. אף אחד לא יפצה את עסקי הכושר על דבר אחד ועיקרי והוא: "העונה". העונה מתחילה עכשיו חברים. אפשר כבר להרגיש את בוא האביב, והקיץ לא כל כך רחוק. העונה של ענף הכושר מתחילה, ואני לא יודע מי יוכל להחזיר אלינו חזרה את מרץ / אפריל 2020...בדיוק מהסיבה הזו עלינו לתכנן את צעדי ההמשך במיידית ולייצר אלטרנטיבות הולמות ללקוחות שלנו ולמיליוני האנשים שהולכים לבלות עכשיו הרבה...הרבה בבית.



האלטרנטיבה מספר 1 לעסקי כושר אותה הצעתי כאן בכתבה היא האפשרות לקחת את העסק שלנו אונליין במיידית! ואלו 3 האפשרויות העיקריות:



1. קבוצת אונליין סגורה


האפשרות היא לפתוח קבוצת פייסבוק פרטית סגורה ללקוחות שלכם ולאפשר להם ליהנות מאימונים בבית ללא תוספת תשלום על המנוי הקיים. פשוט ליהנות יחד במסגרת המנוי עם כל המשפחה. תוכלו לקרוא עוד בכתבה איך אני ממליץ לעשות זאת.


יתרונות: לא עולה כסף להשתמש בפלטפורמה. זמין במיידית. אותנטי. מאפשר המשך תשלומים של הלקוחות.


חסרונות: לא הגרסא הכי טובה שהיינו רוצים במוצר אונליין. תאורה. סאונד. איכות וידאו. הפרעות קליטה אפשריות.



2. פיתוח אפליקציית כושר


פיתוח אפליקצייה משלכם היא אחת מהאפשרויות. יצא לי להיות מעורב בהקמה של כמה. זה תהליך לא קצר. מה שכן, זה מאפשר ללקוחות להוריד את האפליקציה ישירות לנייד עם המיתוג שלכם ועם שאר הפיצ'רים שאתם קובעים מבעוד מועד עוד בשלבי האפיון. יש כאן צורך באפיון ממושך, תכנות, בנייה, צילומים, עריכות והטמעות.


יתרונות: ממצב וממתג את בעל העסק. נתפש כמוצר פרימיום.


חסרונות: יקר. תהליך שיכול לקחת כמה שבועות עד חודשים. אנשים נוטים לשלם פחות על שירות בשימוש דרך אפליקציה.



3. בניית קורס דיגיטלי


כשאני אומר קורס דיגיטלי אין זה אומר שתתחילו ללמד אנשים מרחוק מה לאכול, לשתות ואיך לישון. גם לא איך לאמן את הילדים בבית בתקופה הזו...קורס דיגיטלי יוכל לאפשר לכם לבנות פורמט ייחודי לפרקי זמן קצובים ומעניינים לדוגמא: אתגר אימונים 14 יום, 21 יום לג'ינס, 30 ימים לביקיני וכדומה...הבנתם כבר את הנקודה. המטרה בבניית קורס דיגיטלי שכזה הוא למעשה להנגיש את הידע שלכם ולמכור אותו הלאה בצורה סקסית ומעניינת. יש קורסים דיגיטליים שנמכרים ב-100 ש"ח ויש כאלה שנמכרים גם ב-5000 ש"ח (אני קניתי כזה לא מזמן).




אני חושב שבעידן החדש אלינו נכנסו אין מנוס, חייבים לחשוב כמה חודשים קדימה, וקורס דיגיטלי הוא עסק לכל דבר שיוכל להכניס לכם לקוחות בחודשים הקרובים. גם אם תבנו קורס שעונה לשם "אתגר 21 הימים בדרך לגזרה המושלמת" ותמכרו אותו ב-150 ש"ח (שמאוד מתאים בכיס להרבה מאוד אנשים) - תחשבו על הפוטנציאל, ועל כמות האנשים להם תוכלו לעזור, ועל הדרך להשאיר את העסק ואת ההכנסות מעל המים.


יתרונות: ממתג וממצב את בעל העסק (בדומה לכתיבת ספר). מאפשר מכירות מיידיות. מאפשר מכירות לעסק ללא נוכחות פיזית של בעל העסק.


חסרונות: יקר (אבל זול משמעותית מבניית אפליקצייה). לוקח זמן לבנות

(שבועיים עד 6 שבועות - תלוי בקצב העבודה).


אז איך בונים קורס דיגיטלי לאימוני כושר?


אז אם קורס דיגיטלי זה הקטע שלכם, פירקתי לכם את זה לשלבים.



שלב ראשון - להחליט מה המטרה של הקורס ומי קהל היעד.


שלב שני -למצוא ייחודיות לתכנית שלכם (למה דווקא אתם?)


שלב שלישי- החלטה בנוגע לתוכן (סגנונות אימונים / ציוד / אופי האימונים)


שלב רביעי - ירידה לרזולוציות (זמנים / תרגילים / חזרות / מנוחה)


שלב חמישי - כתיבת התוכן (תרגילים / סדר / משך האימון)


שלב שישי - צילומים (צילומים עצמאיים / צילומים על ידי צלם מקצועי).


שלב שביעי - החלטת פלטפורמה (באיזה פלטפורמה סגורה נשתמש / איך נגבה תשלום / קוד אישי)


ברגע שהבנתי שזה המצב מיד יצרתי קשר עם הצוות שלי וחשבנו על פתרונות לתחום. אז שוחחתי עם הצלם שלי, האיש שאחראי על עשרות קורסים דיגיטליים בכל התחומים וביקשתי ממנו לבדוק על 2 אפשרויות שיוכלו לעזור לעסקים בתחום כמה שיותר מהר:


1. אפשרות ראשונה - בניית קורס דיגיטלי ייעודי שיעזור לעסקים בתחום הכושר - קורס שיעזור לכם לבנות את הקורס באופן עצמאי מ-א' עד ת' -בדיוק בימים האלה שהקורונה משביתה לכולם את העסקים. המטרה שלי היא לצלם כבר בשבוע הקרוב את כל התכנים עם הרלוונטיות לתקופה ועם הרלוונטיות לענף הכושר. קורס שיעזור לעסקים בתחום הכושר ללמוד איך ךהוציא מוצר דיגיטלי של עצמם על ידי הפקה פרטית ועם ירידה לכל הפרטים הקטנים. התכנון הוא להוציא מוצר סופר אינפורמטיבי כמה שיותר מהר במחיר מיוחד שיוכל להתאים לכולם. מאמינים שזה יעלה לאוויר תוך שבוע-שבועיים. אם זה יכול לעניין אתכם ורוצים לקבל עדכונים והתראות ראשונים ברגע שזה באוויר, מוזמנים להשאיר פרטים כאן בלינק.


2. אפשרות שנייה - בניית הקורס הדיגיטלי שלכם מ-א' עד ת'. כאן אנחנו למעשה עושים הכל בשבילכם, אתם רק כותבים את התוכן ומגיעים להצטלם. זה כולל אפיון הקונספט, הכנה לצילומים, צילומים, עריכות, בחירת הפלטפורמה הנכונה לארח בה את התכנית, הכנסת כל הצילומים למערכת הקורסים, אינטגרציה עם מערכות סליקה ואוטומציות שונות. כאן כמובן יש לנו יכולת מוגבלת של כמות עסקים איתה נוכל לעבוד בכל בחודש (מעבר לזה לא נעמוד בלוחות הזמנים). מקווה ונשתדל לעזור לכולם. זה הלינק עם בא לכם לשמוע פרטים נוספים.


מחזיק אצבעות שכל זה יחלוף כמה שיותר מהר. בינתיים, מאחל לכולם הרבה בריאות!


שי אלנקרי.jpg
bottom of page