top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

מועדוני כושר גדולים: איך להתנהל בימים אלה?

מועדוני הכושר הגדולים נסגרו רשמית ב-15.3.2020 ועד להודעה חדשה. מדובר במועדונים בהם מתאמנים מאות ואף אלפי מתאמנים. האם מועדוני הכושר צריכים להשלים עם הגזרה או לפעול מיידית? האם לעבור לאונליין? האם לגבות על כך כסף או לאפשר בתשלום?


טור דעה + 10 טיפים שימושיים לכניסה מיידית לאונליין.


בישראל כ-800 מועדוני כושר ו-1000 מרכזי חוגים (סטודיואים / מועדוני בוטיק). שוק הכושר בישראל מכניס מדי שנה ממנויים כ־3.5 מיליארד שקלים ללא כל קשר לציוד ותוספי תזונה. רוב מועדוני הכושר לא שייכים כלל לרשתות אלא מתפקדים כמועדונים פרטיים.

אז מה עושים בימים אלה שהקורונה גרמה לכולנו לסגור כל פעילות? מעכלים...אבל פועלים.

המצב בו כולנו נמצאים היום הוא לא פשוט. זוהי מציאות חדשה שאף אחד לא יודע להתמודד איתה.

בזמן שאני כותב את הכתבה אני חושב לעצמי ואומר שיש סיכוי כי בעוד שנה היא לא תהיה רלוונטית. אבל זה המצב. עסקים נאלצו לסגור.


עכשיו יש לכל עסק 2 אפשרויות:


1. להשלים עם המצב ולחכות עד יעבור זעם.


2. לפעול ולשאול: מה אני צריך לעשות היום כדי לעזור ללקוחות שלי מחר?


אני מאלה שפועלים. קשה לי להשלים עם המצב, ואני מחפש בכל רגע לבנות או ליישם עוד מודל ועוד מודל בקהילות ובקבוצות שאני מנהל כדי לצלוח את הסיטואציה. בכתבה הזו ליבי כולו עם מועדוני הכושר הגדולים שסגרו בתחילת השבוע וטרם החליטו על אסטרטגיית המשך לחודשים הקרובים.


רוב בעלי העסקים הקטנים (סטודיואים / מרכזי חוגים / מאמנים עצמאיים) שאינם משתייכים להגדרה של חדרי כושר מייצרים כבר פתרונות. אני עוקב, רואה ומפדבק עשרות עסקים מידי יום. חלקם הגדול של עסקי הפרימיום (מועודני הבוטיק / הסטודיו'ס / קבוצות הכושר והמאמנים האישיים) עברו לאונליין כדי להמשיך לייצר תוכן לקהל המתאמנים, לשמור על רלוונטיות, ויותר מכל, למזער נזקים ולשמר חלק מההכנסות.




את פורמט האונליין התחילו לאמץ חלק מהרשתות ומועדוני הכושר העצמאיים, אך לא כולם. כואב לי לראות ולדבר עם מועדוני כושר וותיקים שאומרים כי לא יודעים כיצד יעמדו על הרגליים ביום שאחרי, אבל מחפשים פתרונות כדי לייצר רלוונטיות באונליין. חשוב להבהיר, כל מי שיצליח בתקופה הזו לא להשתתק, לייצר פעולות (והרבה) יוכל למזער נזקים גדולים למועדון שלו היום, וביום שאחרי. אין מה לעשות, ללקוחות יש זיכרון קצר...בין אם תחליטו ליצור תכנים באונליין ולגבות על כך תשלום או תחליטו לתת זאת כמחווה ללקוחותיכם, הנה 10 טיפים שאספתי כיצד לעשות זאת נכון ומיידית למועדוני כושר גדולים / קטנים וסטודיואים:



1. תפתחו ותתכננו קונספט תכנית האונליין של המועדון. עם אביזרים / בלי אביזרים / משקל גוף / קופסאות שימורים / עם ילדים / בלי ילדים וכו'...אין צורך שתעשו משהו מורכב מידי, אלא פשוט אימונים בשידור חי, כך שתוכלו לתת מענה ללקוחות שלכם ולשמור את המועדון שלכם בתודעה.


אם תצטרכו עזרה תוכלו להתחבר לקבוצת הפייסבוק שלנו "עסקים בכושר: עוברים את הקורונה ביחד" - שם יש צוות שלם של מקצוענים ומתנדבים שישמחו לעזור לכם.



2. צרו קשר עם המדריכים שלכם ורתמו אותם לתקופה הזו.



3. תייצרו מערכת שיעורים יומית. ממש כמו מערכת חוגי הסטודיו, עם גראפיקה, שעות, שמות שיעורים ומדריכים.





4. פלטפורמת שידור. החליטו על הפלטפורמה בה תשדרו את האימונים שלכם בתקופה הקרובה. ניתן להשתמש במערכת ZOOM בה ניתן לראות גם את המתאמנים ולשלוח להם לינק לפני כל שיעור או שידור חי בעמוד פייסבוק / אינסטגרם או אפילו קבוצה סגורה בה ניתן לראות רק את המדריך. שתי המערכות הן חינמיות לשימוש. ב-ZOOM תוכלו לשדר עד 40 דקות רצופות ולהפעיל עד 100 אנשים שונים בו זמנית ללא תשלום. בפייסבוק לא קיימת הגבלה.



5. הוראות צוות הדרכה. תנו הוראות למדריכים המצולמים בנוגע לתכני השיעור, אורך כל שיעור (ממליץ על שיעורים קצרים של 30-40 דקות), הסאונד, אופן הצילום (עדיף לרוחב ודרך מחשב), לשמור על קרבה למצלמה וכו'..הדברים הקטנים יהפכו השיעור המצולם לחוויה.




6. דרבון הלקוחות - אחת הבעיות המרכזיות שיש לאנשים היא היכולת להתמיד. בדיוק מהסיבה הזו הם צריכים את הדרבון שלכם, דווקא בימים אלה כדי לשמור על השפיות יותר מכל. תזמינו את הלקוחות שלכם ברמה היומית דרך סמס / ווטס אפ / אפליקציה ודרבנו אותם ואת בני משפחתם להתאמן יחד.


7. התאימו את האימונים לכל בני המשפחה. המשבר הזה 'תוקע' את כולנו באותו החלל. תנו לכל המשפחה להתאמן יחד או לפחות העבירו אימוני ייעודיים גם לקטנטנטים.




8. תנו מענה גם בזמן האימון. לא משנה מה הפלטפורמה שבחרתם, אם בחרתם ב-ZOOM, מומלץ לתת תיקונים או אפילו פידבקים שנותנים תחושה קרובה. אם בחרתם בשידור חי בפייסבוק / אינסטגרם, בקשו מהמתאמנים מפעם לפעם לכתוב לכם תגובות / שאלות. עצרו מידי פעם והשיבו לתגובות.


9. פידבק ובקרה - בקשו פידבק מהמתאמנים שלכם לאחר כל שיעור על מנת שתוכלו לשפר ולהשתפר.


10. בילד אפ לאימון הבא. דאגו שכל אימון יסתיים עם המלצה על השיעור הבא. המטרה: לשמור אותם פעילים ולעזור להם לצפות לאימון הבא.



לסיום


האם האונליין יהיה כאן גם אחרי?


כן, הוא גם היה כאן לפני הקורונה.


האם הוא יוכל להוות תחליף ראוי למועדוני כושר גם ביום שאחרי?


האונליין לעולם לא יחליף את האופליין, את המגע, החיוך והקרבה האישית. הוא תמיד ישאר כאלטרנטיבה מעולה לאנשים מסויימים ובמצבים מסויימים. כמו שהיה לפני הקורונה. המשבר הנוכחי הוא פשוט העולם החדש.

העולם החדש שכולנו נצא ממנו עם כלים ויכולות שמעולם לא גילינו...

שי אלנקרי.jpg
bottom of page