top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

5 כללים: פתיחת מכון כושר או סטודיו לאימונים אישיים


בשנת 2008 הגשמתי חלום קטן כעצמאי. פתחתי את מכון הכושר הראשון שלי לאימונים אישיים ברעננה. מאז ועד היום הקמתי וליוויתי יותר מ-1000 מועדוני כושר וחדרי סטודיו לאימוני כושר ברחבי הארץ, אבל זה לא הסיפור. מה שאספתי בדרך זה הסיפור המרכזי בכתבה אותו ארצה לחלוק גם אתכם. אוסף של תובנות, רעיונות וכמובן טיפים שיחסכו לכם טעויות לקראת הקמת מכון כושר או סטודיו לאימונים אישיים/קבוצתיים.



כמו שכבר ציינתי, משנת 2008 ועד היום (2021) פתחתי מקומות משלי, סגרתי, מכרתי, נכשלתי, הצלחתי אבל בעיקר רכשתי נסיון גדול בכל סגנונות מועדוני הכושר והסטודיו. נסיון שאני מעביר הלאה בכל הזדמנות לקהילה, לקוראי הבלוג ובפגישות ייעוץ.


בכתבה הבאה אנסה לעשות סדר לכל מי שחולם על הקמת מכון כושר/ סטודיו לאימונים אישיים, אבל מתלבט, לא בטוח או חושש...אספתי לכם את השאלות הנפוצות ואת הטיפים שכדאי לזכור ולשנן לפני שעושים את הצעד הראשון.



שנתחיל?


אני רוצה להתחיל עם סיפור קטן שהוביל אותי למעשה להקמת מכון הכושר / הסטודיו הראשון שלי לאימונים אישיים.


השנה: 2005.


לפני 12 שנים במהלך משמרת בחדר כושר פגשתי מאמנת כושר שהגיעה לזמן איכות עבור עצמה. היא הגיעה בשביל לעשות 'הפסקה' קצרה מהאימונים האישיים שלה, להתאמן בעצמה ולחזור ל....עוד אימונים אישיים.


כששוחחתי איתה זה לא היה נראה לי בכלל הגיוני שזה מה שהיא עושה מבוקר ועד ערב, אבל השאלה הראשונה ששאלתי אותה הייתה:


אם את כל כך מלאה בעבודה ומצליחה, למה את לא פותחת מקום משלך? זה היה נראה לי כדבר ברור מאליו. אתה מאמן אימונים אישיים מבוקר ועד ערב, אז למה לא לפתוח כבר מקום משלך?


היא מלמלה כמה משפטים כמו: "אני עדיין לא בטוחה", "זה לא הזמן", "לאט לאט", "כל דבר בזמנו" ועוד...עבורי זה היה חלום. רק רציתי להגיע למצב שלה, לשכור מקום, לחפש ציוד כושר לסטודיו ולצאת לדרך.


באותה תקופה אמנם הייתי מאמן כושר מאוד מוערך במקום עבודתי, נגעתי כמעט בכולם, אהבתי את כולם, עזרתי לכולם, אבל בכלל לא היה לי את ה"פוקוס" להציע אימונים אישיים ולעזור אישית לאנשים שנאבקים בהשגת המטרות שלהם. אי שם בתחילת שנות ה-2000 אימון כושר אישי היה ידוע כשירות שניתן לעשירים בלבד. אז באמת, עד אותו רגע באמת שעזרתי לכולם, אבל כמו שאתם וודאי יודעים, אי אפשר לעזור פרטנית לכולם, ולכן העזרה שלי 'התחלקה בין כולם' כמדריך חדר כושר המתחלק בין כל הלקוחות.



אחרי אותה שיחה עם מאמנת הכושר הבנתי שזה מרגש אותי לעזור פרטנית להרבה אנשים והחלטתי לשים פוקוס גדול יותר בלעזור לאנשים להשיג את המטרות שלהם בצורה הרבה יותר טובה. קיבלתי החלטה וסימנתי לעצמי לפתוח מקום משלי. לא סימנתי תאריך יעד וגם לא רשמתי יעדים. פשוט חקקתי לעצמי בראש שזה מה שאני רוצה וחתרתי לכיוון.




מאותו הרגע תוך שנה היומן שלי היה מלא במתאמנים. מ-0 ל-100 תוך שנה. למה? כי זה פתאום היה נראה לי משהו אפשרי. היא ניפצה לי את תקרת הזכוכית וגרמה לי להאמין שזה משהו בר השגה. וכשאני לוקח משהו פרוייקט, אני עושה אותו הכי טוב שאפשר.



תוך שנתיים כבר עזבתי את מכון הכושר בו עבדתי, הקמתי את החברה הראשונה שלי - חברת אינטרבאדי (רשת ארצית למאמני כושר אישיים בפריסה ארצית) ושנה לאחר מכן (בגיל 26) מצאתי מקום בגודל של 150 מ"ר באזור התעשייה רעננה, קניתי ציוד כושר לסטודיו והקמתי את המועדון הראשון שלי שהיה למעשה סוג של חדר כושר לאימונים אישיים בקבוצות קטנות. זה היה חלום שהתגבש אט אט במוחי, התחיל מהחלטה אחת והפך למציאות בה הקמתי עסקים רבים שמשנים לאנשים את החיים.


כמה זמן לוקח להקים סטודיו פרטי לאימונים אישיים?

מניסיוני האישי בליווי והקמה של סטודיו לאימונים, זה יכול לקחת שבועות אחדים עד חודשים. זה מאוד תלוי במקום עצמו, בבעל הנכס, במשך חתימת החוזה, במורכבות הבינוי והשיפוץ, בגודל המקום, באישורים ובקבלת הציוד. זה תלוי גם בגורמי תכנון וביצוע נוספים כמו בעלי מקצוע שצריכים להיות אלה שיגרמו למקום שלכם להיראות כמו שדמיינתם.


תוך כמה זמן אפשר להרוויח?

זוהי אחת השאלות הנפוצות עליה אני נשאל כמעט מידי יום. השאלה הזו מזכירה לי את השאלה: "תוך כמה זמן אוכל להשטיח את הבטן?" או תוך כמה זמן אוכל לראות תוצאות? הכל תלוי בתכנית העסקית שלכם (בדיוק כמו תכנית אימון), בדרך בה תצמדו אליה (זוהי למעשה ההתמדה) והביצוע בפועל (איך תורידו לקרקע את כל מה שרשום על הנייר). יש דרך שאני עושה עם עסקים כך שניתן לחזות ולתכנן (כמה שיותר במדוייק) את כמות הלקוחות וההכנסות מרגע ההקמה ובהמשך הדרך (חודש / שלושה / 12 חודשים קדימה).


אני ממליץ לכולם לעשות את הבדיקות היטב לפני שקופצים למים עם הרבה תשוקה ואהבה לתחום. תשוקה זה נהדר אבל ידע עסקי ותכנון מקדים חשובים לא פחות חשוב. אני מכיר מאמנים ובעלי סטודיו לאימונים אותם אני מלווה שהעמידו את המקום מבחינה כלכלית על הרגלים כבר אחרי חודשיים, שלושה, יש כאלה שלאחר 6 חודשים, ולעומת זאת אני מכיר כאלה שזה לקח להם גם 12 חודשים או יותר (תלוי בגודל המקום ובגודל ההשקעה).



יש עוד הרבה משתנים אבל זה לא המקום לבלבל אתכם. נסתפק ב'להבין' כי עבודה מדויקת, מתוכננת היטב והיצמדות אליה תוביל אתכם לתוצאות טובות יותר מאשר 'להיזרק למים' ולגלות בהמשך שגם זרקתם הרבה מאוד כסף...




ואם זה לא עובד?

אחד הדברים שלמדתי לאורך השנים בעבודה עם מכוני כושר וחדרי סטודיו לכושר זה שיש דברים שיעבדו לנו נפלא בירושלים אבל לא יעבדו בתל אביב ולהיפך. למה? ואיך זה יכול להיות? אבל אנחנו במדינת ישראל...באזורים שונים ברחבי הארץ גרים אוכלוסיות שונות מבחינה סוציו אקונומית, חתך גילאים ועוד...חשוב להבין את הדברים האלו ודווקא מהסיבה הזו ללמוד את האזור הגאוגרפי בו אנחנו מייעדים להקים את מכון הכושר או הסטודיו שלנו.





האם באזור גרות משפחות צעירות? אוכלוסייה מבוגרת יותר? מה הכאב (הצורך) של הקהל שלי במקום הזה? האם יש הרבה ילדים באזור? נשים? האם הקהל יגיע אליי ברגל או עם רכב? האם יש חנייה נגישה ונוחה בכלל באזור? השאלות כמובן יכולות להמשיך בלי סוף, אבל ככל שתשאלו יותר שאלות (שהלקוחות שלכם ירצו לדעת) ותתנו מענה כך יגדלו הסיכויים שלכם לתכנן תכנית מדויקת ומתאימה לאזור בו אתם פותחים.


ואם זה עדיין לא מצליח? אז תשנו! תזכרו תמיד, אם משהו לא עובד לכם כמו שאתם רוצים ואתם ממשיכים לעשות את אותו הדבר, תקבלו את אותה התוצאה. אם תשנו את הדרך, הגישה או אפילו ניואנסים קטנים בשירות / שיווק שלכם, אתם תראו גם שהתוצאות המתקבלות שונות. כדי לא להיתקל בהפתעות חשוב לבנות תכנית עסקית מפורטת בה אנחנו יודעים מה קורה בכל חודש בשנה. ואם נתקלתם בהפתעות, לא נורא, זה הזמן לשינוי, אפילו הקטן ביותר....




כמה עולה להקים מכון כושר או סטודיו לאימונים אישיים וקבוצתיים?

הכל משתנה בהתאם לגודל החלל שתרצו, השיפוץ והציוד שתזמינו. אני ממליץ ללקוחות שאני מלווה עוד בשלבי חיפוש הלוקיישן לחפש את החלל שכבר בנוי 'הכי קרוב' לאיך שנרצה שייראה עם מינימום שינויים במבנה.



כשמדובר בהקמת מכון כושר או סטודיו אנסה לעשות לכם את זה הכי פשוט ובכמה צעדים:


1. הדבר הראשון שצריך להחליט לגביו זה התקציב. כמה אתם מוכנים להשקיע? 100 אלף שקל? חצי מיליון שקל? מיליון שקל? 5 מיליון?


2. לאחר ההחלטה בדבר התקציב אותו מוכנים להשקיע בהקמת מכון הכושר או הסטודיו מתקדמים לפיתוח קונספט המקום (לואו קוסט, מיד קוסט, פרימיום / סטודיו חוגים / סטודיו לשיקום / סטודיו לאימונים אישיים וכו').


3. בשלב הבא בונים תכנית עסקית כדי לייצר היתכנות כלכלית לעסק. במידה ויש GO ממשיכים לשלב הבא.


4. מכאן ממשיכים לבחירת גודל החלל (100 מטר / 200 מטר / 800 מטר / 2000 מטר) + מציאת הלוקיישן.


5. בשלב הבא ממשיכים לשלב התכנון הכולל יצירת הדמיות. איפה יהיו המכשירים, איפה שטח העבודה, איפה המשקולות, איפה דלפק הקבלה ועוד...זה שלב התכנון של איך המקום פיזית ייראה.


6. בחירת תאריך יעד לפתיחה כאשר בזמן זה המקום נכנס להילוך של עבודה (בחירת ציוד / ספקי מקצוע / תאורה / הגברה / קירות וכו').


7. תכנון פריסייל (מכירה מוקדמת). במכון כושר: כ-3-6 חודשים לפני פתיחה.

בסטודיו: כ-2-4 שבועות.




מכיוון שסביר להניח ש-OPEN SPACE (חלל גדול אחד) יכול להיות נהדר עבורנו, כדאי לשים את הפוקוס בכיוון הזה. ברגע שהשינויים שלכם יהיו מזעריים, מנסיון תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים רק על הבינוי. עכשיו בואו ניתן הערכה לגבי גודל אפשרי של חלל והמחיר עד השלב שנכנסים ומתחילים לעבוד.

חלל בגודל 60 מ"ר - ניתן לבצע אימונים אישיים ולהפעיל קבוצות של 7-10 אנשים.

עלות ציוד BASIC + הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 80-100 אלף ש"ח.

חלל בגודל 80 מ"ר - ניתן לבצע אימונים אישיים ולהפעיל קבוצות של 10-12 אנשים

עלות ציוד BASIC + הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 90-110 אלף ש"ח.

חלל בגודל 100 מ"ר - ניתן לבצע אימונים אישיים ולהפעיל קבוצות של 12-15 אנשים

עלות ציוד BASIC + הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 100-150 אלף ש"ח.

חלל בגודל 120 מ"ר - ניתן לבצע אימונים אישיים ולהפעיל קבוצות של 15-20 אנשים

עלות ציוד BASIC + הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 120-180 אלף ש"ח.


חלל בגודל 200 מ"ר - ניתן לבצע אימונים אישיים ולחלק את המקום אף ל-2 חללים כאשר בכל חלל ניתן להפעיל כ-10-15 מתאמנים בו זמנית.

עלות ציוד BASIC + הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 200-300 אלף ש"ח.


חלל בגודל 300 מ"ר - ניתן לבצע אימונים אישיים ולחלק את המקום גם כן ל-2 או אפילו 3 חללים (תלוי בקונספט של המקום) כאשר בכל החללים יחד ניתן להפעיל כ-40-50 מתאמנים בו זמנית.

עלות ציוד BASIC + הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 250-400 אלף ש"ח.


חלל בגודל 400-500 מ"ר - ניתן לבצע אימונים אישיים ולחלק את המקום גם כן ל-2 עד 4 חללים (תלוי גם כאן בקונספט של המקום) כאשר בכל החללים יחד ניתן להפעיל סביב ה-50-60 מתאמנים בו זמנית (בחלל של 400 מ"ר) וכ-60-80 מתאמנים בחלל של 500 מ"ר.

עלות ציוד BASIC + הקמה (שיפוץ לא מורכב) - כ- 300-500 אלף ש"ח.


ציוד BASIC = ציוד קל ללא כמות גדולה של הליכונים / אליפטיקלים או מכשירי כוח רבים. מורכב בעיקר מאבזור סטודיו מלא + משקולות ותוספות קטנות של ציוד כבד (קרוס אובר / הליכון / אליפטיקל / סמיט מאשין).


בכל אחד מהגדלים שציינתי מעלה, ראיתי וגם ליוויתי פרוייקטים של מקומות בגודל 400 מ"ר שהוקמו ב-100 אלף שקל וגם ראיתי מקומות של 100 מטר שהוקמו בכ-300 אלף שקל. זה תלוי בעיקר מעיצוב הפנים הסטודיו (תאורה / עיצוב קירות / מיתוג / שילוט / ריהוט /מידוף / חדרי הלבשה / דלפק כניסה) וכמובן הציוד הנרכש. אותו עסק של 400 מ"ר קיבל מקום שנסגר וכבר הגיע מוכן, רק צבע, מיתוג וקונספט חדש והוא נכנס לעבוד. ההשקעה שלו הייתה קטנה. סביב ה-100 שלף שקל. לעומת זאת עבדתי עם עסק בגודל של 100 מ"ר שהחליט לפתוח מיני חדר כושר לאימון אישי בקבוצה קטנה, החליט להביא 5 הליכונים חדשים של טכנוג'ים (כ-40 אלף ש"ח ליחידה) וסיים את ההקמה סביב ה-300 אלף שקל.

האם אצטרך עוד כסף חוץ מזה?

בהחלט. יש לקחת הוצאות קבועות נוספות כמו: שכירות, ארנונה, תכנת מנויים ועוד, והוצאות משתנות כמו: פרסום, עובדים (אם החלטתם להעסיק כמובן), טלפון, הוצאות משרד, ייעוץ, חשמל, מים, ספקים שונים ועוד...הקבועות אלו ההוצאות שלא משנה כמה לקוחות יש לכם, הסכומים הללו יורדים מחשבונכם בכל מקרה.


ההוצאות המשתנות, משתנות בהתאם לפעילות העסק בדרך כלל, אבל הן קיימות. בחודשי הפתיחה (עד אשר תגידו לנקודת האיזון שלכם) תצטרכו להבטיח שעומד ברשותכם סכום כסף נוסף. אחת הטעויות הגדולות ביותר של מאמנים / בעלי עסקים הפותחים סטודיו לאימונים אישיים הוא שהם מעמידים את סכום הכסף הראשוני מבלי לקחת בחשבון את שלושת או ששת החודשים הראשונים בהם המקום לא רק שלא ירוויח אלא גם יפסיד כסף (הון חוזר), ואת זה תהיו חייבים לחשב כדי לא להיתקל בהפתעות.


ברגע שזה יושב על התכנית העסקית שלכם, אתם תוכלו לחזות את זה מראש ולהיערך בהתאם. זה סכום כסף נוסף אותו תצטרכו בחשבונכם בחודשי ההקמה. זה חלק מהעסק אז קחו זאת בחשבון.

חדר כושר לאימונים אישיים

5 כללים חשובים להקמת סטודיו פרטי לאימונים אישיים / קבוצתיים

1. כלל ראשון – תאפיינו את המקום שלכם

לפני שאתם רצים לקנות את הציוד הדרוש, חשוב שתשבו עם עצמכם ואפיינו את המקום שלכם. דעו במדוייק מיהו הקהל שלכם, מהו שם העסק, איזה שירותים נלווים תציעו, מה הלוקיישן בו אתם מתכננים לפתוח, האם יש לכם הון ראשוני לפתיחת הסטודיו, קבוצתי או אישי או אולי גם וגם, ועוד...שבו עם עצמכם ורשמו את הכל לפרטי פרטים.

2. כלל שני - תכתבו תכנית עסקית

בדיוק כמו שאנחנו מאמינים כי הדרך לתוצאות גופניות / הרזייה / גוף שרירי או מעוצב טמונה בתכנון ובנייה של תכנית אימונים ובהיצמדות אליה, כך גם בעסק הפרטי שלנו. נהיה חייבים תכנית עסקית רגע לפני שפותחים את הסטודיו. באמצעות כתיבה של תכנית עסקית מסודרת ונכונה אנו מגבשים את המודל העסקי, אסטרטגיות שונות ודרכי פעולה עליהן אנחנו לא תמיד חושבים… תוכלו להבין על תזרים וכמובן ללמוד כי שליטה על ההכנסות וההוצאות השוטפות הינה משמעותית ביותר ליציבות העסקית. היתרון בבניית תכנית עסקית הינו ההסתכלות והראייה קדימה, לא רק לטווח הקצר.


אנו בונים תחזיות עסקיות וכלכליות לשנים הקרובות ולא מסתכלים רק על מה שקורה 'היום' כפי שהרבה מאמנים בתחילת דרכם טועים לחשוב. לאחר מכן נרצה לבחון את מיקומנו ביחס לשוק (שאר הסטודיוס' בסביבה) ולכן נבצע סקר שוק מקיף באמצעותו נוכל לקבל מידע על השוק הדינאמי הסובב, מידע לגבי מוצרים / שירותים דומים לשלנו הקיימים בשוק וכך לקבל אינדיקציות נכונות לגבי המיקום שלנו ביחס לאחרים.

3. כלל שלישי - לא מספיק להיות רק אנשי מקצוע מעולים

הסוד להקמת סטודיו לאימוני כושר אישיים מצליח לא טמון רק בהיותכם מאמני כושר מצויינים, אלא גם בהיותכם אנשי עסקים. מה הכוונה? אני לא אשלח אתכם ללמוד מנהל עסקים בכדי ללמוד לנהל את העסק שלכם. אין צורך בכך. אבל מה כן? תצטרכו להבין וללמוד לעומק את כל ההיבטים העסקיים של הקמת סטודיו החל משיווק, ניהול, תזרים, גיוס עובדים, מכירות ושירות. אפשר ללמוד זאת באינספור דרכים החל מקריאת ספרים, קורסים, סדנאות, ייעוצים עסקיים פרטיים / קבוצתיים ועוד. בשביל להצליח תהיו חייבים להיות מחוייבים לעצמכם ולעסק שלכם. חשבו תמיד על כל אנשי המקצוע האפשריים עבורכם כדי להצליח. כשאתם צריכים לשפץ את הסטודיו, את מי אתם מזמינים? בדיוק כמו שבשביל שיפוץ המקום תביאו אנשי מקצוע יעודיים, לבניית האתר תביאו בונה אתרים, כך בכל דבר שלא תדעו בניהול העסק, אני ממליץ לקחת עזרה ממישהו חיצוני, שיוכל לחסוך לכם זמן וכסף. מוזמנים כמובן להשאיר פרטים ולתאם איתי ועם הצוות שלי פגישה בנושא.

4. כלל רביעי - חשבו תמיד שפע

שננו לעצמכם: יש מספיק לכולם! יש אלפי מאמני בישראל ויש עשרות סטודיוס' פרטיים בכל עיר, ישוב או קיבוץ. בכל שנה מצטרפים מאות בוגרי הקורסים השונים לשוק העבודה והופכים את אהבת הספורט לקריירה. רוב המאמנים להם אני מייעץ לאורך השנים תמיד אומרים: "השוק מוצף, יש תחרות קשה, אין מספיק עבודה, ולמה דווקא אני?" נכון, למה דווקא אתם? זו שאלה מצוינת שכתבתי עליה בכתבה כאן - כיצד לנסח את הייחודיות שלכם במשפט אחד". אם לא תדעו למה אתם, אז מי כן? מלבד זאת אני רוצה לשנות אצלכם תפיסה וללמד אתכם לחשוב אחרת.



לחשוב בתפיסת שפע (ולא בתפיסת חסר). אם תחשבו תמיד כמה רע, אין מקום לכולם, יש תחרות וכו'....זה בדיוק הפוקוס אליו תכוונו ועל זה תמיד תחשבו. במקום זאת, נסו לחשוב חיובי, נסו לחשוב על השפע שיש לכולנו ותראו שגם הפוקוס שלכם יעבור לשם. בשלב הבא נסו לחשוב על מספר הלקוחות בו תהיו מעוניינים. 50? 100? 200? כמה ייחשב עבורכם כהצלחה כבעלי סטודיו בשנה הראשונה? עכשיו, באיזה עיר או ישוב אתם נמצאים? כמה בתי אב קיימים? כמה תושבים? כמה מקומות כמוכם קיימים? רק לצורך הדגמה בעיר תל אביב יש 451,00 תושבים וכ-50 מועדוני בוטיק (סטודיו) ברחבי העיר (לאימונים אישיים וקבוצתיים). נניח שרק 10% מכלל התושבים בעיר תל אביב היו עוסקים בספורט (למרות שדווקא בעיר הזו מספר התושבים העוסקים בפעילות גופנית הוא מהגבוהים בישראל). אבל שוב, נניח שרק 10%.



אז כמה אנשים פוטנציאליים? 43 אלף!


אם ניקח את 43 אלף האנשים ונחלק אותם ב-50 המועדונים הקיימים זה משאיר לכל אחד בממוצע 860 לקוחות פוטנציאליים לכל סניף. נכון, יש מועדוני כושר גדולים עם 2000 מנויים, ויש כאלה (מועדוני בוטיק) יסתפקו רק ב-100-150 לקוחות (זה מה שמגבלת הזמן והמקום יכולים להכיל). ובינינו, זה מספרים מטורפים לסטודיו בגודל של 60,80 או 150 מטר! הבנתם את הנקודה, נכון? ברגע שתשנו את נקודת המבט, תאמינו בעצמכם, במה שאתם נותנים, ותאמינו בשפע הקיים לכולם, אתם תראו 'שהתחרות' עם עוד עשרות מקומות הופכת ללא רלוונטית.

5. כלל חמישי - אין כלום תמורת שום דבר

עסקים רבים בישראל (בכל התחומים) לא תמיד מוכנים להשקיע ולכן לא תמיד מקבלים את התוצאות אליהם מכוונים. בדיוק כמו שלא תהפכו למאמנים סופר מוצלחים רק מצפייה של סרטונים ביוטיוב אלא מהכשרות ולימודים במוסדות השכלה בתחום, כך גם בתחום העסקים. כדי ליצור ולבסס את ההצלחה העסקית של כל אחד מאיתנו, אנו נדרשים להשקיע זמן, מאמץ, כסף, וכמובן אנו נדרשים לשלם מחירים. דעו כי ההקמה תעלה לכם כסף (והרבה), דעו כי לציוד יש מחיר, לשיווק, לפרסום, למיתוג ולייעוץ כמובן...אני יכול להגיד כי רק בשנתיים האחרונות השקעתי למעלה מ-100 אלף שקל על לימוד ורכישת ידע חדש עבור עצמי. האם זה היה שווה את זה? ועוד איך! השקעות לטווח ארוך מניבות פירות (רק למי שיש סבלנות כמובן). יש עוד הרבה דברים שיעלו לכם כסף, השקעה וזמן – אז תמיד תשננו לעצמכם אם תרצו להצליח: אין דבר תמורת שום דבר.

יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?




להצטרפות לקבוצה הסגורה של




לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט


שי אלנקרי.jpg
bottom of page