top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

כך תנסחו את הייחודיות שלכם במשפט אחד


יש כאלה שיקראו לזה בידול, סלוגן מנצח, ייחוד עסקי או משפט המתאר את העסק שלי...

לא משנה במה תבחרו, הרעיון הוא להוביל את הלקוחות הפוטנציאליים לעצור ולחשוב:

"ואללה, זה נשמע שונה, נשמע מיוחד, וזה בדיוק מה שאני צריך!" בכתבה הבאה אתן לכם כמה כלים ורעיונות לעשות את זה אחרת מתוך נסיון עם עשרות עסקים בתחום הכושר, כך שתוכלו לכתוב את הייחודיות שלכם במשפט אחד.

שי אלנקרי

אז מה זה בכלל בידול?

בידול הוא למעשה הקול הייחודי שלכם. הדבר שגורם לכם להיראות ולהישמע 'אחרת' מכולם. המושג בידול מגיע מהמילה- לבדל- לבדל את עצמך מאחרים. ולמה יש לנו צורך לבדל את עצמנו מאחרים? כי אם נהיה כמו כולם, אז מי ישים אלינו בכלל לב? אם נעשה מה שכולם עושים, נהפוך לשקופים...כבר אמרתי?

אז איך בונים את משפט הבידול המנצח שלנו?

כאנשי כושר, משפט הבידול שלכם צריך לכלול את שלושת החלקים הבאים:

1. מיהו הלקוח? (קהל היעד שלכם)

2. איזו בעיה אנחנו פותרים לו? (התוצאה אליה אתם מובילים את הלקוח)

3. איך אנחנו מתכוונים לפתור לו את הבעיה? (באמצעות שיטת אימון/תכנית מיוחדת/ סדרת אימונים / רעיון או כל דבר אחר).

איך צריך להיראות המבנה של משפט בידול מנצח?

אני עוזר/עובד/מספק/מתקן ל (קהל היעד) להשיג/לשפר (את הבעיה שאתם פותרים) באמצעות (איך אתם פותרים את הבעיה).

אתן לכם דוגמא של ארז, בעל סטודיו ומאמן כושר מקצוען שאיתו עבדתי לאחרונה. כששאלתי אותו מה הבידול שלו או של הסטודיו הוא לא ממש ידע להגיד לי. מה שכן הוא ידע להגיד זה שהוא הכי מקצועי, נותן שירות אמין ויש לו תואר בחינוך גופני. כששאלתי ומה מיוחד בסטודיו שלו התשובה הייתה: שיש לו את הציוד הכי חדש ומתקדם שיש בשוק (המילה שוק צורמת לי, אבל נניח לזה רגע בצד...).. בסדר....צר לי, זה לא מעניין אף אחד. יש לי מעט ״חוצפה״ ישראלית, ואני משתדל להיות ישיר. חבל ללכת סביב, לא?

זה נשמע בדיוק כמו כולם. (כך אמרתי לו (. כמו רוב הסטודיואים והמאמנים שאני מכיר. יודעים מה? זה אפילו נשמע כמו כל בעלי המקצוע בכל תחום, לא? צר לי לאכזב.

אז זה בדיוק מה שאני עושה כשאני לא מצליח למצוא בידול מובהק אצל בעל העסק אותו אני מלווה (ואפשר למצוא את זה אצל כל אחד). אז היה צורך לחפור ולהעמיק בשאלות אישיות וירדנו לעובי הקורה של סוג השירות והקהל איתו הוא עובד, ולבסוף... חידדנו את הבידול והמסר בצורה קצת יותר מדויקת, וזה נראה כך:

אז מה ארז...ספר לי מה אתה עושה? למה להגיע דווקא אלייך?

(שימו לב לזה)

 

" אני עוזר ללקוחות שאיבדו את המוטיבציה והחשק לספורט, לשפר את הכושר הגופני ולרדת במשקל, באמצעות תכנית אימונים ושיטה מסודרת בה אני מדרבן ומחדיר מוטיבציה לאורך כל הדרך. המטרה שלי תמיד: להוביל את המתאמנים שלי להנאה מספורט, התמדה ולתוצאות עבורם. נקודה. "

 
שי אלנקרי

זו רק דוגמא אחת, וכל אחד מכם יכול להישען על התבנית הזו ולהכניס את המלל המתאים עבורו. אחרי שכתבתם את משפט הבידול, תתחילו לשנן אותו! כמאמני כושר ואנשי מקצוע בתחום, אתם וודאי רוב היום על בגדי אלף (בגדי ספורט) וסביר להניח גם שאינספור פעמים לאורך היום אנשים שואלים אתכם (בסופר / בתור למספרה / בתור לבנק / אצל הקוסמיטקאית) - ״אז מה: חזרת מאימון?״ ואז מה בדרך כלל הרוב עונים? ״אה..לא (חיוך) - אני מאמן / מאמנת כושר״. ולמה לא להגיד למשל: ״אני עוזרת לאנשים להשאיר אצלי ׳משקל׳ והם אפילו משלמים לי על זה כסף?״ מסקרן לא? יש מישהו שלא ישמח לדעת איך משאירים אצלכם משקל? זה נשמע הומוריסטי ואף די ברור...שמיד לאחר מכן אפשר להוסיף: אני מומחה לכושר גופני, אני עוזר לאנשים להשיג את התוצאות שתמיד חלמו עליהם באמצעות שיטת אימון שפיתחתי״. רוצים עוד אחד? ״אני עוזר/ת לאנשים להזיע, לחייך ולהודות לי על כך בסיום...״. זה הכיוון כשאני מתכוון לבידול במסר השיווקי שלכם. אין זמן לגמגומים או למסרים שחוקים כמו (אנחנו הכי טובים, הכי מקצועיים, אנחנו הכי זולים וכו'). המסר צריך לספר בסיפור קצר מיהו הקהל איתו אתם עובדים, מה אתם פותרים ואיך אתם עושים זאת. זה הכל, פשוט ביותר.

אם לא יידעו מה ואיך אתם עושים - אנשים יתקשו להצטרף

אחת הדוגמאות בה נתקלתי לאחרונה שמסבירה היטב למה חשוב שיהיה לכם בידול עסקי, זה העמידה בתור בחנות ACE. מכירים את זה שאתם הולכים לחנות ACE הגדולה המכילה אינספור פריטים שימושיים לבית, לחצר או לרכב, עומדים בתור, ואז מתחילים לשחק בידיים עם כל מיני 'פריטי קופה' גאדג'טים שאין לכם מושג מה עושים איתם? יש את זה לעתים בכל מיני גדלים ואפילו כל מיני צבעים, אבל עדיין, אתם לא מצליחים להבין, איך זה עובד? ו'מה לעזעזל עושים עם זה?' המחיר בדרך כלל הוא כמה שקלים בודדים לפריט, והכסף הוא לא הבעיה, אבל יש סיכוי שתקנו את זה אם לא הבנתם מה בכלל זה עושה? יש סיכוי שתקנו מוצר מבלי שתדעו איך זה קשור אליכם או איזה צורך זה פותר עבורכם? ב-99% מהפעמים כנראה שלא תקנו את זה.

הנקודה שלי היא, שזה יכול להיות יפה מבחוץ ונראה מזמין, אבל אם לא יידעו מה במדוייק אתם עושים, 80% יתאדו בדרך....וזה מה שקורה בפועל ברוב העסקים הקטנים (מועדונים/ סטודיו / קבוצות אימון). אנשים לא מבינים את הייחודיות שלכם ולכן ברוב הפעמים הם ינסו אתכם ONCE וכנראה שלא תראו אותם עוד לעולם.

המסר שלי לדוגמא כשאני נשאל על ידי אנשים שאינם מכירים אותי הוא:

״אני מוביל עסקים בתחום הכושר להצלחה עסקית ול...יותר לקוחות בעשור האחרון, אני משתמש במגוון כלים שגרתיים ולא שגרתיים כדי לספר בדרכים קריאטיביות את הסיפור של המותג.״

כשאני מעניין את הצד השני ואני מתבקש לפרט יותר...אז אפשר לרדת לעומק ולתת יותר אינפורמציה.

המטרה, גם שלכם היא ללכוד את תשומת הלב של הצד השני במשפט מחץ ייחודי שגורם לצד השני - לרצות עוד.

3 טיפים חשובים לסיום

1. הקדישו 15-20 דקות למציאת משפט הבידול שלכם, רשמו על דף את כל התיאורים שיכולים להתאים לאופי או לסוג השרות שלכם. לאחר מכן התחילו לחבר את הייחודיות על פי שלושת החלקים הרשומים מעלה.

2. כתבתם? מצוין! עכשיו שלחו ל-3-5 אנשים שמכירים ממש טוב את מה שאתם את המשפט ובקשו מהם חוות דעת אמיתית, והאם זה מתאר אתכם ואת השרות שלכם במדוייק? יש פערים? תחזרו לכתוב ותתקנו.

3. יש משפט בידול מנצח? מזל טוב! עכשיו תתחילו לשנן אותו, כך שתוכלו להגיד אותו בלי שום בעיה תוך 10-15 שניות (ספיץ׳ המעלית שלכם) בפני כל מי שתפגשו. סביר להניח כי כל מי שיראה אתכם בבגדי ספורט באמצע היום כבר ישאל אתכם ״על שום מה בגדי ספורט ביום שני ב-14:00 בצהריים?״. זה המקום בכמה מילים להגיד מי אתם, מה אתם עושים, ובמה אתם שונים. לעולם לא תדעו לאיזה אוזניים יגיע המסר שלכם.

בהצלחה!

יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?


להצטרפות לקבוצה הסגורה של




לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט


שי אלנקרי.jpg
bottom of page