לפני עידן האינטרנט רק רשתות הכושר הגדולות יכלו להיות מותגי על,
היום אין אחד שלא יכול להפוך למותג!
היום המועדונים הקטנים והסטודיואים נותנים פייט רציני
על כל לקוח, וזאת בזכות העובדה שהעולם השתנה,
כבר לא צריך לקנות שעות מסך פרסומת בטלויזיה,
אפשר לפתוח יוטיוב או להעלות סרטונים בפייסבוק ובאינסטגרם.
אפשר גם לקדם אותם בכסף והם יזכו לחשיפה גדולה יותר בסביבה
הגאוגרפית שלנו...זהו, העולם כבר לא שייך לגדולים בלבד!
בפוסט הזה אני רוצה לתת לכם את חמשת הכללים שלי להפיכת מותג בתחום הכושר,
וזאת כמובן לאחר שצפיתי ונפגשתי עם מותגי כושר רבים בארץ ובעולם,
ליוויתי והקמתי עשרות מותגים...זיקקתי 5 כללים, אבל לפני כן,
בואו נחזור 12-13 שנים אחורה. בלי פייסבוק / יוטיוב או אינסטגרם.
פעם לעסקים הגדולים הייתה יכולת תקציבית ועליונות אסטרטגית
ועסקים קטנים ובינוניים כמעט ולא היו קיימים...
בעידן של היום מאמני כושר צעירים ואנונימיים הופכים להיות מוכרים
די במהרה אם יש להם תוכן טוב / תמונות טובות, מסר ואג'נדה.
סטודיו קטן מהפריפריה היום קולו נשמע,
מה שפעם היה שייך לרשתות הגדולות עם התקציבים
הגדולים. אבל לא עוד. היום כל אחד יכול להיות מותג!
מותג זה לא אומר שכולם מכירים אתכם.
זה לא כמות החשיפה, כמות הלקוחות,
המוצרים או השירותים שלכם...
זה גם לא אומר שאם תפרסמו מבוקר ועד
ערב תהפכו במהרה למותג...לא זה הכיוון.
מותג בתחום הכושר נמדד ביכולת להטמיע
את המותג שלו עד הסוף ו...כל הזמן.
בתמונות / במסר השיווקי / בכתיבת הפוסטים/
בפרסום תמונות האינסטגרם / פייסבוק /באתר האינטרנט שלנו ואפילו
בשיעורים או בכנסים בהם מעבירים.
כל פרסומת, כל סרטון, כל תמונה
רק מחזקת את המותג וכך הוא גדל.
כשנבנה מותג חזק יותר.
הביקוש עולה.
הביקוש עולה= יש יותר הכנסות.
אם ההכנסות גדולות יותר, זה אומר שיש
עשייה מותגית מדוייקת.
אני מאמין שעם חשיבה נכונה, תכנון והשקעה
(כן...מיתוג עולה הרבה כסף אבל שווה כל שקל!)
כל אחד יכול להפוך למותג.
אז מה צריך כדי להפוך למותג?
5 כללים מנצחים למותג מנצח בתחום הכושר
1. תרצו את זה! הכלל ראשון בגישה שלי הוא שצריך לרצות את זה! אם תעשו רק כי אמרו לכם שצריך, זה ייראה וירגיש ככה. זה בדיוק כמו לגרור ילד בן 10 שסובל מעודף משקל לאימונים שלא ביוזמתו. הוא שונא כל רגע, משתדל לא להתמיד...ולרוב, גם תוצאות לא יגיעו. הכלל הראשון הוא באמת לרצות את זה. רותים להיות מותגים? יופי! עכשיו עברו לצעד השני.
2. קבעו את רוח המותג – מה תרצו לשדר? איזה מסר תרצו להעביר? אנרגטי? שמח? חיובי? חיוני?
לאילו צבעים אתם מתחברים? שבו עם עצמכם ופשוט רשמו הכל. רק אחרי שהכנתם רשימה מדוייקת, צאו לשלב הבא.
3. קו עיצובי - לוגו, מניפת צבעים (לא מחייב רק צבע אחד), קווים מנחים לגראפיקה, מוטיבים חוזרים ועוד...הם רק חלק ממה שתצטרכו לעשות כשיעורי בית. חפשו, תחפרו וצפו באינטרנט על עסקים מהעולם אליהם אתם מתחברים ברמת הצבעים, הסטייל, העיצוב ונסו לראות מה הכי אהבתם אצלם. תשאבו השראה, ותכניסו לעבודה.
4. התמידו – כמו בספורט כך בכל דבר בחיים, וגם בכל העולם של מיתוג. אל תתחילו במיתוג ואחר כך תתפזרו ותורידו רגל מהגז. הרבה עסקים משקיעים במיתוג ראשוני ואחר כך חוסכים בעלויות עיצוב גראפי למודעות ופרסומים ופשוט...חוזרים אחורה. מעלים כל מי פרסומים שאינם ברוח המותג / הצבעים / המסר וכל מה שנבנה קודם לכן...מותג מצריך חשיבה ראשונית וכמובן הוצאה לפעול. אחרי שהוצאתם לפועל, נשאר לכם להתמיד במה שבניתם כדי שזה באמת יעבוד...תזכרו: מותג בונים לשנים קדימה.
5. תשכחו משיח שירות / מחיר - כמותג לעולם אל תלכו לשיח שירות / מחיר. השיח הזה לא רלוונטי ולא תורם לעסקים בתחום הכושר. אם תלכו בשיח הזה (מחירים אטרקטיביים / הכי זול / הכי נמוך / אני לא יקר וכו') אתם חופרים לעצמכם חתיכת בור. אני אתן לכם דוגמא על בעל סטודיו אותו אני מלווה כבר מספר חודשים.
הלקוח: בעל סטודיו לאימונים קבוצתיים. הבעיה: מחסור בלקוחות וקושי אמיתי לצרף מתאמנים חדשים לאחר אימון הנסיון (אני מעדיף לקרוא לזה אימון היכרות).
הפתרון: כשניתחתי את ה-FLOW בינו לבין הלקוחות שבאו איתו במגע הבנתי שהשיח שלו עם הלקוחות היה תמיד לכיוון של המחיר. הוא היה מדגיש כי המחירים אצלו הכי אטרקטיביים, הכי זולים, אין לו תחרות וכו'...הוא אף פעם לא דיבר בשפה תועלתית, ולא ידע מהי...ואני אסביר.
שפה תועלתית היא שפה שמראה ללקוח / לצד השני איך הוא הולך לשפר את החיים ולראות תוצאות כתוצאה מהאימונים איתו בסטודיו. אם ללקוח יש בעיה כלשהי (משקל / פציעה / אסתטיקה), השיחה צריכה להיות על אילו אימונים / תכנית / מסלול יכולים להוביל אותו ל: (ירידה במשקל / שיפור היכולות הגופניות או שיפור במראה האסתטי / חיטוב הגוף).
כל אלו לא היו בכלל בסקופ שלו.
ברגע ששינינו את זה, הוא זנח את עניין המחיר והפך אותו ל"לא רלוונטי". הוא התחיל להתעניין בכאבי וצרכי הצד השני וסיפק את הפתרונות.
איך עושים את זה? שאלות, שאלות ושאלות...לשאול ולהתעניין כמה שיותר בצד השני. אני יכול להגיד שהיה לו קשה בטירוף שלא להדגיש את עניין המחיר (הוא חשב שזה היתרון התחרותי שלו אגב). אבל לבסוף זה עבד. הצלחנו להעלות את מחיר המנוי בסטודיו (מ-250 ל-350 ₪ במסלול שנתי!) ואחוזי ההצלחה שלו עלו מ-30% (3 מ-10) ל- 70% (7 מתוך 10 אימוני נסיון סגרו והפכו למנויים).
איך עשינו את זה? התחלנו מהתחלה: בנינו מיתוג חזק ועוצמתי (היה לוגו אבל שינינו אותו לחלוטין), בנינו תכנית פעולה, סלוגן, מסר, ערכי מותג, שפה, אסטרטגיה, שינינו ניואנסים קטנים בשיחת המכירה (הפכנו אותה לשיחת עזרה), שינינו את השיווק ו...הופ – הכל קרה! יותר מנויים, יותר הכנסות, יותר רווחים.
כמו שאמרתי בהתחלה, כל אחד יכול להיות מותג, החוכמה היא לבנות את זה חכם, לשמר, להשפיע חיובית על חייהם של אנשים ו...להרוויח. כן, יותר הכנסות – יותר רווחים.
לחיי המותג המנצח שלכם!
רוצים גם לעבור תהליך איתנו? רוצים לראות עבודות אחרונות?
Comments