top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

מנוי אונליין: מה עושים עם לקוחות שלא רוצים להמשיך?

בשבועיים האחרונים רוב העסקים בתחום הכושר בישראל מצאו עצמם בחוסר אונים שנחת על כולם משום מקום. תוך 24 שעות תעשייה שלמה עברה לאימונים באונליין ובכל יום מודלים חדשים נולדים לעולם. בכל יום שעובר אנחנו מסיקים מסקנות, מייצרים מודלים חדשים ומתמודדים עם מה שלא התמודדנו בעבר. עם מגפת הקורונה.




אני חייב להודות שהמוח שלי לא מפסיק לעבוד בבוקר, בצהריים ואפילו באמצע הלילה. אני כל הזמן חושב על מודלים ואסטרטגיות להמשך העסקים שלי ולעסקים שאני מלווה. בשבועיים האחרונים חלק מהעסקים המשיכו את המנוי ללקוחות שלהם (פשוט העבירו את הפעילות שלהם מהאופליין לאונליין), חלק הקפיאו את המנוי, חלק נתנו שבוע או שבועיים בחינם לאימוני האונליין, וחלק טרם החליטו כיצד לפעול. ב-1.4 אנחנו נכנסים לחודש חדש, וכאן נשאלת השאלה הפופולארית של השבוע האחרון: מה עושים עם לקוחות שלא ממשיכים באונליין ונמצאים בקבוצת הפייסבוק הסגורה? להוציא אותם? להשאיר? להתקשר? מה להגיד ואיך להתמודד?


3 אופציות להעביר מנויים שאינם ממשיכים לשלם:


1. האופצייה הלא נעימה: להוציא מהקבוצה


דרך שאני פחות אוהב. תחשבו רגע על מערכת ההרשמה לשיעורים וניהול הלקוחות שלכם, גם היא זורקת אותך החוצה אם המנוי לא בתוקף, אך במקרה הזה מדובר בשליטה פרסונלית, ולמי שלא אוהב את אי הנעימויות הללו, תעברו לטיפ הבא.



2. אופציית "ה-FREEMIUM" - תנו ערך 'לייט' בחינם ותציעו שדרוג


זהו שילוב של FREE + PREMIUM

שילוב של מודל עסקי נפוץ בעולם הדיגיטלי. על פי המודל מוצע בחינם שירות בסיסי, אבל ניתן לשדרג למנוי פרימיום שנותן הרבה יותר ערך, כלים ותוכן. בבסיס המודל עומדת ההנחה שאחוז מסוים מהמשתמשים בשירות בחינם ירכשו את השירותים הנוספים. אפשר להמשיך לתת בקבוצה הסגורה 2-3 אימונים בחינם לכולם לאורך השבוע, אך מי שמשלם למנוי המשודרג מקבל מערכת אימונים גדושה ומגוונת יותר דרך ה-ZOOM ומצטרף לקבוצת ווטס אפ אליה נשלחים הלינקים והתזכורות לפני כל אימון לשיעורים בזום. בכל אחד מה-2-3 אימוני "חינם" לכולם, אני ממליץ להדגיש גם את אימוני הלייב המגוונים ב-ZOOM כך שמי שמתלבט, עשוי להצטרף בהמשך.



3. פתחו קבוצת קבוצת פרימיום חדשה


בהמשך לטיפ הקודם בו המלצתי להעביר את משתמשי הפרימיום לאימונים בזום, כאן המודל דומה, רק בהעברה לקבוצת פרימיום סגורה בפייסבוק. פתחו קבוצה חדשה בתוספת שם לדוגמא "פרימיום" או "גולד" (נניח: פיטנס פלוס אונליין - קבוצת הפרימיום) ואליה העבירו את המנויים המשלמים. במקביל הייתי מפעיל את 'קבוצת החינם' (כך נקרא לה לצורך ההעניין), קבוצה הפתוחה שנותנת מענה ללקוחות שהחליטו לא להמשיך את התשלום ולמצטרפים חדשים שעשויים להיחשף אליכם. בקבוצת החינם חברי הקבוצה יקבלו 2-3 אימונים בשבוע על מנת שנוכל להישאר אצלם בתודעה, ובאמת לתת להם ערך גם אם ידם אינה משגת. נסו לעשות בילד אפ (מיני פרסומת / הכנה) במהלך כל "אימוני החינם" בתחילתם ובסופם, והזכירו מפעם לפעם בקצרה את שאר אימוני הפרימיום בקבוצה הסגורה האחרת (בפייסבוק) או ב-ZOOM.





שי אלנקרי.jpg
bottom of page