top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

ניהול זמן של מאמני כושר: 7 כללים


אחת הבעיות העיקריות שאני שומע ממאמנים רבים היא הקושי לנהל את הזמן בצורה טובה ומושכלת. מאמנים רבים מאמנים כ-5 אימונים ביום אבל נמצאים קרוב ל-8-10 ואפילו 12 שעות מחוץ לבית! אז מה זה אומר עלינו? ואיך אפשר לשפר את זה? קבלו מספר תובנות ורעיונות כיצד למקסם את הזמן שלכם, לצמצם את זמן האימונים ועדיין להרוויח יותר.

ניהול זמן הופך להיות יותר קל כשאנחנו יודעים להעריך כמה באמת שווה הזמן שלנו. זמן הוא המשאב היקר ביותר שיש. אי אפשר לקנות זמן, אבל אפשר לעבוד בצורה חכמה ולהיות פרודוקטיביים כדי להספיק יותר בזמן שעומד לרשותנו. בואו נעמיק אל תוך עולמם של מאמני הכושר בישראל. אני הולך להסביר לכם איך כדאי לכם לעבוד בכדי שתוכלו למקסם את הזמן שלכם.

ניהול זמן מאמני כושר

5 אימונים אישיים ביום: איך הרוב מתנהלים?

ניקח דוגמא של מאמן כושר המעביר בממוצע 5 אימונים אישיים / קבוצתיים ביום.

תכירו את אלון (מאמן כושר –שם בדוי). מעביר כ-5 אימונים אישיים / קבוצתיים ביום. על פניו, מדובר ב-5 שעות נטו מזמנו,לא? לצערו של אלון הוא יודע ומבין שזה הרבה מעבר. זמן הנסיעה לאימון, ההכנות, מוזיקה, הכנת מערכי אימון, תיעוד שקילות / מדדים אישיים, ניהול /גביית כספים ועוד...לצורך העניין, אלון המעביר 5 אימונים ביום (שזה לא רע בכלל) ייאלץ להיות מחוץ לביתו וסביב 'האימונים' בערך 10-13 שעות (במקרה הטוב). הוא מתחיל ב-6:00 או 7:00 בבוקר ומסיים סביב 19:00-20:00 בערב. אצל אלון האימונים הללו מפוזרים לאורך היום (אימון ראשון ב-6:30, אימון שני ב-9:00, אימון שלישי ב-12:00, אימון רביעי ב-16:00 ואימון חמישי ב-19:30).

5 אימונים אישיים ביום: איך כדאי להתנהל?

בשביל שכל אחד מאיתנו יוכל למנף את הזמן, כדאי לעבוד ב-2 חלונות זמן קבועים לאימונים. חלון זמן אחד בבוקר ואחד בערב. בבוקר לדוגמא בין 6:00 ל-9:30 ובערב בין 17:00 ל-20:00. ממש כמו עסק ושעות הפתיחה שלו. אז נכון, בטח תגלגלו בראשכם ותגידו: אני לא חנות, וזה היתרון שלי, אני מגיע לכל מקום ובכל שעה. אך אם אתם עדיין חושבים כך, אני מציע לחשוב שוב, ולהבין בעיקר שאתם עסק לכל דבר שחייב את מסגרת הזמן (לגדילה / טיפול בשוטף וכמו בספורט....גם להתאוששות).

לחלונות הזמן הללו יש 2 מטרות

1. להיות יעילים בזמן שהוקצב לאימונים ולהגדיר זמני פעילות למתאמנים שלנו. חשוב שיידעו שאתם שם עבורם בכל מצב, אבל לא להגזים, לא לאורך כל היום, וגם לא מתי שרוצים.

2. בזמן שאתם 'לא מאמנים' תוכלו לעבוד על העסק שלכם למטרות גדילה (שיתופי פעולה, כתיבת פוסטים, צילום סרטונים, לימוד, סדנאות ועוד...). רוב המאמנים עובדים בעיקר בעסק, אבל חשוב להקדיש גם זמן לעבודה 'על העסק' (שזה 2 דברים שונים).

ניהול זמן מאמני כושר

איך לא מגיעים לשחיקה מהאימונים?

בנוסף, ובשביל שלא תהיה לכם שחיקה מקצועית, אני לא ממליץ לקבל 'כל אחד' אליכם. למה הכוונה?

אז בואו ניקח שוב את אלון כדוגמא: בשעה 6:30 הוא מאמן את ענת ולאחריה בשעה 8:00 (ובמרחק של 10 דקות נסיעה) הוא מאמן את לאה, ובשעה 11:00 נכנסה דורית (לקוחה חדשה) שמעוניינת להתאמן בשעה זו. על פניו נשמע לא רע בכלל, עוד לקוחה זה תמיד טוב, אבל זהו שלא. חלונות הזמן של אלון מתרחבים, ובלי שהוא שם לב הוא הולך להיות על הרגליים/ מחוץ לבית בין 12 ואפילו 14 שעות ביום! אני הייתי שם, בגלל זה אני כאן כדי שלא תעשו את הטעות הזו כמוני. רוצים מוטיבציה להגיד לא ללקוח שמעוניין בשעה שלא נמצאת בחלון הזמן שלכם?

קבלו את זה. יש לכם 5 אימונים ביום שדורשים מכם להיות מחוץ לבית כ-8-10 שעות בממוצע. כמה עולה כל נסיעה שלכם? כמה עולה לעצור בבית קפה ולאכול צהריים בהמתנה עד לאימון הבא?

יודעים מה? בואו נעזוב את אלה. בואו נשאל את עצמנו כמה אנו גובים פר שעת אימון איתנו? לצורך העניין ניקח את אלון שגובה 120 ₪ עבור שעת אימון אישי שלו. עכשיו שימו לב לזה. במקרה של 5 אימונים ביום אלון למעשה יכניס 600 ₪. מבלי לחשב את ההוצאות סביב (קפה / ארוחה בחוץ / דלק). בואו נחלק עכשיו את 600 השקלים שאלון הכניס ב-8 השעות שהיה נטו מחוץ לבית. זה יוצא 75 ₪ לשעה. בואו נחלק ל-9, החישוב יוצא 66 ₪ לשעה וכך הלאה. בואו נחזור רגע לדורית (הלקוחה החדשה המעוניינת להתאמן עם אלון בשעה 11:00 בבוקר ועשויה להיות המתאמנת השישית באותו יום).

אפשר לומר שהשעה קצת תקועה והורסת לאלון את הרצף. אבל הוא מחליט להכניס את דורית למעגל המתאמנים שלו, ועכשיו הוא באותו יום נתון הוא יכניס כ-720 ₪ . סכום לא רע בכלל, אבל כמה זמן הוא שהה מחוץ לבית? כמה זמן נמצא אלון סביב האימונים? עכשיו אלון כבר בקלות נמצא 10-11 שעות מחוץ לבית, וסדר גודל של 14 שעות סביב האימונים (מתחיל ב-6:30 ומסיים ב-20:30). שוב, ניקח את 720 השקלים ונחלק ב-10 או 11 שעות נטו מחוץ לבית, והסכומים שיתקבלו נעים בין 65-72 שקלים לשעה. יודעים מה? עזבו את הכסף. השחיקה שלכם לאורך זמן רק תגדל (מנסיון אישי).לצאת ב-6:30 בבוקר ואיכשהו לסיים את היום ב-21:00 או 22:00 בלילה זה לא קל לאף אדם....קבלו ממני 7 כללי זהב עבורכם (מציע לכתוב לעצמכם זאת במקום ברור מול העיניים).

ניהול זמן בעולם של מאמני כושר

7 כללי ניהול זמן להצלחה

1. עבדו בחלונות זמן

כמו שהזכרתי קודם, עשו לכם חלונות זמן קבועים לכל דבר לאורך היום. למי שמעוניין לפתוח חלון זמן אחד נניח בין הבוקר לצהריים: דאגו לסדר את שעות האימונים והמתאמנים בצורה חכמה, כזו שלא תשאיר לכם חלונות זמן ארוכים מידי בהם תצטרכו לחפש מה לעשות עם עצמכם.

2. תהיו פרודקטיביים בזמן שיש לכם

נצלו את הזמן בין האימונים (בתוך חלונות הזמן) לעשיית דברים התורמים להתפתחות שלכם (קריאת ספר / יצירת שת"פים/שיווק ועוד).

3. אל תגידו כן לכל דבר

כמ שכתבתי קודם. דעו גם להגיד 'לא' למתאמנים שלא משתבצים במסגרת חלונות הזמן המוגדרים שלכם. אל תגידו כן לכל לקוח בכל שעה ובכל זמן. דעו לקבל את מי שמתאים לכם (מבחינת זמן מרחק ושעת האימון).

4. דעו מהם המטרות שלכם

דאגו לארגן את המטרות על ידי סדר העדיפויות האישי שלנו ועל פי רמת חשיבותם. מה תרצו להשיג החודש? עוד 10 לקוחות? מצוין! צאו לעשות זאת. למצוא מקום להשכרה? מצוין! צאו לעשות זאת. רשמתם את המטרות? נהדר. עכשיו צאו לכבוש אותם.

5. תעבדו עם לו"ז יומי

אחרי שנדע מהן המטרות שלנו ומה הדחיפות לביצוע של כל אחת מהמשימות שמובילות אל המטרות, נוכל לבנות לוז יומי. לדוגמא: בין 6:30-9:30 – זמן לאימונים אישיים. בין 10:00 ל-11:00 זמן לאימון עבור עצמנו. שעה 12:00 צהריים. שעה 13:00 עד 17:00 זמן להתפתחות אישית +עסקית.

6. דאגו שכל אימון יתחיל בזמן ויסתיים בזמן

אל תתנו ללקוחות להתעכב אתכם לפני ואחרי האימון (בקלות אתם מפסידים עוד 20 דקות בכל אימון). הלקוח רוצה לדבר אתכם על קצב ההתקדמות? מצויין! צאו איתו להליכה / ריצה קלה במהלכה יספר לכם איך עבר עליו הסופ"ש...

7. אל תעשו הכל בעצמכם

אם כבר הבנתם שהזמן שלכם שווה כסף, זה לא אומר שישתלם לכם לעשות כל דבר בעצמכם. זה הטיפ השביעי שלמדתי אותו על בשרי בשנים האחרונות, ולמדתי כיצד לשחרר (לתת לאחר) עוזר לנו בגדילה והתפתחות. יש לכם נזילה בבית? אל תנסו לתקן לבד, תביאו איש מקצוע, הזמן שלכם יקר לא פחות. בזמן הזה כמובן תוכלו להתעסק בגדילת העסק. לא מבינים בניהול עמוד פייסבוק? שיווק? מכירות? חבל על הכסף שתזרקו על 'ללמוד' איך לעשות זאת בעצמכם, תנו למי שמבין. באופן אישית אני משתדל להוציא 80-90% מהפעולות היומיומיות לאנשים סביבי. למזלי ולשמחתי בורכתי בצוות נפלא של אנשים סביבי שלקח לי שנים לבנות. הצוות דואג לעשות את הדברים הטובים ביותר בהתאם לסטנדרטים שאני מבקש. יש לי צוות שמורכב מכל מיני מוחות שחלקם הגדול אוהב לעשות את מה שאני לא...לכל איש צוות יש אהבה או תשוקה למשהו אחר. האחד אובססיבי לסדר וארגון, השני על כספים וחשבונות, השלישי על כל הצד המקצועי וכך הלאה. דאגו למצוא אנשים טובים (בשלב ראשוני אין צורך להעסיק) אפשר פשוט למצוא פרילנסרים או חברות שמתמחות בתחום אותו אתם צריכים, שישמחו לעשות עבורכם את העבודה.

מאמין בכם

בהצלחה!

שי אלנקרי


שי אלנקרי.jpg
bottom of page