כולנו ציפינו קרוב לחודשיים לחזרה לשגרה...אה סליחה...חזרה לשגרת העולם החדש. לפתוח את מועדוני הכושר, הסטודיו, ובכלל את כל הספורט בישראל. אין ספק
שייקח זמן עד שנחזור לשגרה שהכרנו קודם, אבל מתוך המצב הקיים ועם ההגבלות הקיימות, אין לנו ברירה (ועכשיו זה הקטע של המשפט השחוק) : "בואו נוציא מהלימון את הלימונדה" - יודעים מה? בואו נשנה, נוציא מהבצק את הפיצה (מלא פחמימות), אבל יאללה, הבנתם כבר את הכיוון, בואו נמשיך.
תעשיית הכושר מנסה לנבא את "היום שאחרי" ולייצר מודלים, אסטרטגיות ופתרונות. על כל אלה ועוד אדבר במשך 5 שעות בכנס אונליין עסקי לענף הכושר ב-12.5 (ללא עלות) - זה הלינק שלכם להרשמה.
היום שאחרי בתעשיית הכושר
היום שאחרי יהיה מורכב מתהליך ממושך. הוא התחיל ב-7.5.2020 כשתעשיית הכושר (מועדוני כושר וסטודיו) הורשו לחזור לפעול. היום שאחרי הוא לא יום אחד של "זהו גמרנו" - הקורונה מאחורינו. הוא מורכב ממהלכים הכוללים פתיחת עסקי כושר תחת מגבלות מחמירות, לאחר מכן (כשבועיים-שלושה) לאחר בדיקת מצב הנדבקים, ואם קצב ההדבקה לא מטפס, משחררים הגבלות. לאט לאט עם זה נחיה לפחות עד שיימצא חיסון בחצי השנה-שנה הקרובה. כל הזמן תחת מעקב והגבלות מסויימות.
האם להעלות או להוריד את המחירים בחזרה לשגרה?
נניח וכבר פתחתם את העסק בחזרה או מתכננים לפתוח ממש בקרוב, ונניח ותוכלו לקלוט רק חצי / שליש או רבע מכמות המתאמנים שיכולתם לקלוט לפני הקורונה ולפני ההגבלות.
1. האם אתם ערוכים לזה? (הוצאות קבועות אך הכנסות נמוכות מהרגיל).
2. האם בניתם תכנית לכל אחד מהמצבים? (כדי להעריך כלכליות ולהיות מוכנים לכל מה שיבוא).
3. איך ייראו המחירים שלכם? (גבוהים או נמוכים מהרגיל?).
וכאן אני רוצה לדבר אתכם על אחת השאלות הכי פופולאריות בשבועות האחרונים שנשאלתי בלייבים שעשיתי או בפוסטים שכתבתי ברשת. שאלת המחיר.
האם להוריד מחירים? האם להעלות?
מצד אחד מיליון אנשים מפוטרים או בחל"ת, אין וודאות והילדים על הראש של כולם.
אם נסתכל על זה כך, נרצה לבוא לקראת הלקוחות שלנו או הלקוחות הפוטנציאליים שלנו ולהוריד במחיר, מן סוג של מחווה למחירי קורונה. סביר להניח שזה מה שיעשו הרבה עסקים, ואני יודע כבר מה יהיה ההמשך בענף הכושר. נדבר על זה בהמשך הכתבה.
מהצד השני, כמות המתאמנים פר שעה (בחדר כושר / סטודיו) הולכת לרדת משמעותית. זה לא רק בגלל ההנחיות לזמן הקרוב. בואו ניקח לדוגמא סטודיו בגודל של 150 מ"ר שהיה רגיל להכניס 20-30 מתאמנים בכל שיעור. תחת ההגבלות הצפויות, ובכלל, בגלל מצב קורונה, לא הייתי ממליץ למקום כזה (לפחות בחודש-חודשיים הקרובים) להפעיל יותר מ-10 אנשים בחלל. זה לא בגלל הנחיות משרד הבריאות אלא בגלל שאנשים לא ירצו להיות במקומות המוניים לפחות בתקופה הקרובה. במקרה שכזה היכולת של העסק לקלוט לקוחות בכל שעה ירדה לפחות בחצי - האם יהיה נכון עבורו להוריד במחיר כדי לבוא לקראת הלקוחות שלו? האם מועדון כושר בשטח של 2000 מ"ר עם 3000 מנויים יוכל לחתוך את המחירים בהתחשב בכך שהוא הולך לחזור "לשגרה" עם 1500-1800 לקוחות במקרה הטוב ותחת הגבלות מחמירות?
עסקית - לא.
אלא אם לא יגבו מבעל העסק שכירות וארנונה למשך התקופה הזו, וגם אז אני בספק. ההוצאות הקבועות יחזרו להיות כמעט זהות, ומהסיבה הזו, אין יכולת לבעל העסק להוריד מחירים. הורדת מחירים יכולה להוביל לגזר דין מוות על העסק. זה מה שקורה בכל הענפים בהם קיימת תחרות גבוהה. תחרות מטורפת על מחירים, כולם מורידים ומורידים, כולם לא מרוויחים, אה סליחה...לרוב גם מפסידים - ואז העסק נסגר. זה מה שקורה ל-40,000 עסקים שנסגרים בכל שנה. אני נתקל בזה לפחות פעם בשבוע גם אצלנו בישראל בענף הכושר (ולא בימי קורונה).
אז מה כן? האם להעלות מחירים?
יש 2 אופציות מרכזיות:
1. העלאת המחיר - להעלות את המחיר במידה ומספר המתאמנים פר שעה יורד (לעומת הימים לפני הקורונה) - גם הלקוחות מבינים שזו התקופה, ואם זה משהו שישמור בריאותית על הלקוח במהלך האימון (מגבלת כמות לקוחות) - יהיו גם כאלה שיהיו מוכנם לשלם יותר כדי להיות עם כמה שפחות. ניקח לדוגמא מועדון בוטיק בגודל של 200 מ"ר שהיה קולט בכל שעה כ-30 מתאמנים וגבה 300 ש"ח לחודש. במידה ויצטרך לקבל 5 או 10 מתאמנים בכל שעה, יהיה חייב להכפיל ב-3 או ב-3 את המחיר (תלוי בהגבלות) כדי לחזור להיות במצב הקודם מבחינת ההכנסות.
2. עדכון מסלולים - במצב כזה תהיו חייבים להיות מאוד יצירתיים ולחשוב על כל תרחיש אפשרי.
מסלולים שבניתי יחד עם לקוחות שאני מלווה כוללים מגוון מנויים של פעם בשבוע אימון פיזי במקום / פעם בשבוע + אונליין ללא הגבלה / פעם בשבוע בפנים + פעם בשבוע בקבוצת ריצה בחוץ/ מסלול 2 אימונים בשבוע + אונליין ללא הגבלה / מנוי של 2 בני משפחה לפעם בשבוע (במחיר של אדם אחד המגיע פעמיים בשבוע) +אונליין ללא הגבלה ועוד...מה שבטוח שזה שנהיה חייבים להגביל את כמות הכניסות של הלקוחות בכדי שנוכל לייצר צמיחה גם בימים אלה. יש הרבה אפשרויות איתן אפשר לשחק, אבל חייבים לשמור על ראש פתוח, ולהיות גמישים (לא במחיר) אלא גמישים במסלולים. שחקו עם המחירים, שימו על אקסל, ותראו שלא תפסידו כסף, אבל תנו פיתרון לכל הלקוחות שלכם. אני אתן לכם דוגמא: בואו ניקח אדם שנקרא לו ג'ים. לג'ים היה מנוי בסטודיו תחת מסלול אימונים ללא הגבלה בעלות של 350 ש"ח, בגלל המצב (חל"ת+אי וודאות) לא יאפשר לג'ים להמשיך במחיר הזה אבל עדיין ירצה לחזור לאימונים. האפשרות: יצירת מנוי של פעם בשבוע בסטודיו / מועדון + אימוני אונליין (בתנאי שתמשיכו עם זה) ללא הגבלה ב-199 ש"ח.
מבחינת ג'ים, הוא קיבל הפחתה משמעותית במחיר, אבל לא את תנאי המנוי הקודם שהיה ברשותו.
אבל הנה, מצאנו פתרון עבור ג'ים גם לימים אלה, במקום שיישב בבית ולא יהיה בשום מסגרת, באתם לקראתו ואפשרתם לו לשמור על מסגרת המועדון / הסטודיו, לפגוש אנשים (אמנם פעם בשבוע) וביתרת הזמן יוכל להתאמן מביתו באונליין יחד עם כל בני המשפחה (להדגיש זאת גם בפניו). למה לשלב אונליין ואופליין יחד? למה הזכרתי את זה כאן יותר מפעם? דיבתרי על זה בלייב שעשיתי לעסקים בשבוע שעבר. אני מאמין גדול מהרבה סיבות שזה יוביל לפחות בשנה הקרובה. אם תרצו לשמוע עוד, איך עושים את זה, מה המשמעות, למה זה חשוב?
כנסו ללינק, הירשמו ללא עלות לכנס אונליין לעסקים בענף הכושר שאני מקיים ב-12.5 אצלכם במחשב. זה הלינק להרשמה.
אני יכול להמשיך ברעיונות כאלה בלי סוף, אבל אני חושב שהבנתם את הכיוון.
נסו לעדכן מסלולים - אבל אל תורידו מחירים.
רוצים להתייעץ איתי אישית על העסק שלכם לקראת חזרה לשגרה החדשה?
כנסו ללינק, מלאו פרטים (כדי שאכיר אתכם לקראת הפגישה - ויאללה נקבע אצלי במשרד או בשיחת וידאו)
टिप्पणियां