top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

מאמני כושר: כך תשווקו עסק של אדם אחד


רוב מאמני הכושר מנהלים כיום את השיווק באופן עצמאי, וזה בסדר גמור. מעלים כמויות של סרטונים לרשת, כותבים פוסטים ומאמרים, מצלמים תמונות, יוצרים שת"פים עסקיים, פרסום ממומן ועוד ועוד ועוד... הכל מצויין, אך לא תמיד מדוייק ופוגע, נכון? אם זה עובד לכם, אני מפציר בכם להמשיך לעשות מה שעשיתם ולא לשנות. אם זה לא עובד מספיק כמו שרציתם, אז כדאי שתתחילו להעריך מחדש, לשנות ולתכנן. אז למה זה קורה? עוסקים בתחום הכושר? מאמנים אישיים? קבלו את 5 הדברים שיעזרו לכם הכי הרבה לשווק את העסק שלכם ולהצליח עם תקציבים קטנים ובאופן עצמאי.

1. דעו מהי המטרה השיווקית שלכם

שאלתם פעם את עצמכם: מהי בכלל המטרה השיווקית שלנו? לפני שתעשו כל כל הרבה דברים ש 'כולם עושים', זכרו שעסק של מאמן כושר הוא עסק לכל דבר. לרוב, מדובר אמנם בעסק קטן של אדם אחד, אבל חשוב שתשמרו על המשאבים שלכם. תתקצבו ותתזמנו כל דבר הקשור בשיווק שלכם ואל תתנו לאף איש מכירות להכניס לכם פרסום 'שאינו מוגדר מלכתחילה בתקציב' או בלוח הזמנים שלכם. בדיוק מהסיבה הזו בשביל שתוכלו להיות ממוקדים, חשוב שתהיה לכם מטרה ברורה. לאיזה קהל תרצו להגיע? איך תרצו להניע אותם לקנות? והאם יש שירות חדש שאתם מציעים ורוצים לחשוף? תענו לעצמכם על התשובות הללו ומיד לאחר מכן צאו לתכנן את המהלכים שלכם, תדייקו את המסר והכי חשוב תסיקו מסקנות לשיפור.

2. היו ממוקדים

שאלתם את עצמכם פעם: מיהו הקהל שלי? איך הוא נראה? באיזה בתי קפה הוא יושב? רוב מאמני הכושר אותם שאלתי את השאלה הזו השיבו: מה זאת אומרת למי? לכולם ברור! זוהי אחת הטעויות המרכזיות של עסקים קטנים ובעיקר של מאמני כושר. זהו עסק של אדם אחד, הדרך הנכונה היא לשמור על מיקוד. לשמור על פוקוס בנוגע לקהל היעד שלכם. כמאמני כושר, אני תמיד מציע לקחת נישה ולהיות בה 'דה בסט'. כן, כן, זוהי הדרך לחדד את השוני שלנו, להראות בצורה ברורה למה אנחנו שונים (ועם השנים למדתי ששונה זה לא רע בכלל). לעתים, הפחד הוא שאם אחליט להתמחות בנשים בהריון ואחרי לידה אני אצמצם לעצמי את השוק ובכך אגיע להרבה פחות...נכון, אבל זה יהיה מדוייק יותר. למה הכוונה? אם אני גם באזור מסויים בארץ ואני מחפש מאמן כושר אישי. מאמן שיגיע עד אליי לפתח בייתי. כמה מאמנים כאלה יש לדוגמא באזור הרצליה? תל אביב? חיפה? מאות! אז איך בכל זאת יהיה מספיק עבודה לכולם ותמיד יזרמו אלינו הלקוחות? איך נבלוט? אם נעשה את הדברים אחרת. למה הכוונה? דרך אחת ועיקרית בתחום הכושר היא לתמחות בתחום ספציפי התמחות ויש לו כמובן צורך . לתחום הספציפי הזה חשוב שתתחברו ותאהבו ולא חלילה תעשו אותו רק כי חיפשתם בידול...עכשיו נניח ואני אתמחה באימון עם נשים אחרי לידה. אם אציע את שירותיי כמאמן כושר אישי המתמחה בעבודה עם נשים אחרי לידה בשכונות חדשות וצעירות לדוגמא זה יהיה נהדר. אין לי ספק בכלל שלקוחות יזרמו אליי כל הזמן. למה? הבידול וההתמחות הספציפית שלי ובחירת המקום בו הלקוחות הפוטנציאליים שלי עשויים להיות. אם אתמחה בשיקום ואימונים לגיל הזהב. לאן עליי לפנות? באיזה בתי קפה לשבת ואיפה בכלל לפרסם? לצורך העניין, כדאי לעשות זאת בשכונות מבוגרות (ובדרך כלל עשירות). עכשיו סביר להניח אחרי שיגיעו הלקוחות הראשונים כך גם יגיעו חבריהם בהמשך. היו סבלניים. ככה זה עובד. אפשר להמשיך ככה על עוד הרבה דוגמאות ועל כל תחום ספציפי. היו מפוקסים על פלח השוק אליו תכוונו את מאמצי השיווק שלכם והכי חשוב, דעו מיהו הקהל אליו אתם פונים ואיפה הוא נמצא.

3. העשירו את עצמכם כל הזמן

מאמן טוב הוא מאמן שמתפתח, צומח ולומד כל הזמן, זאת כדי לבצע את תפקידו המקצועי על הצד הטוב ביותר. כדי שזה יקרה, מאמן צריך אימון ותרגול, אך גם הכוונה והדרכה ראויות. אין צורך בתואר בשיווק או ניהול כדי לנהל את העסק שלכם, אך חשוב לדעת, לקרוא ולהתפתח בנושא זה ללא הפסקה. רוב אנשי המקצוע שאני מכיר בתחום הכושר הם אנשי מקצוע מעולים. הם באמת משתלמים, לומדים וצמאים כל הזמן ללמוד דברים חדשים. הם באמת הופכים למאמנים מצויינים, אבל כשזה מגיע לעסקים, לניהול או לשיווק עצמי, לא נעים להם, הם לא מרגישים בנוח ובעיקר, לא ממש יודעים איך להתמודד. זה בסדר וגם אני הייתי שם בעבר. טפחו את עצמכם מקצועית לפחות פעמיים בשנה, אל תפסיקו, אבל יחד עם זאת תטפחו גם את כישורי השיווק והניהול שלכם. קראו כתבות בנושא, לכו לסדנאות, קראו ספרים, התייעצו, שאלו ולמדו על הנושא. השקיעו בעצמכם בנושא של ניהול העסק, וההשקעה חד משמעית תישא פרי בהמשך.

4. נסו להיכנס לראש של הלקוחות שלכם

נסו להיכנס לראש של הלקוחות שלכם. מה גורם להם לקנות? האם זה היחס האישי? האכפתיות? ההקשבה? חשוב שתבינו כי הכל מתחיל בצורך של הלקוח. הצורך שיבינו אותו, הצורך שידרבנו אותו, שיגרמו לו להרגשה טובה וכך הלאה...התהליך 'הצרכני' לא מתחיל כי אנחנו כאנשי כושר רוצים לאמן. יהיה לנו פוטנציאל גדול והצדקה אם רק נענה על הצורך של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. בדקו אילו תועלות נוספות תוכלו לספק ללקוחות שלכם, כנסו אליהם לראש וחשבו מה הם מחפשים, מה הם רוצים להשיג, ורק אז חשבו איך אתם יכולים לפתור להם את זה.

5. תכננו, תכננו, תכננו

האם אי פעם חשבתם לאמן מישהו מבלי שישבתם או שוחחתם איתו מעט לפני, עשיתם תיאום ציפיות ותכננתם מטרות? כולנו יודעים כי קביעת מטרות המוגדרות בזמן אצל לקוחות תעלה את הסבירות בעשרות אחוזים שהם גם ישיגו אותם, נכון? אז מה אתכם? אם טרם עשיתם זאת, זהו כלל חשוב שכדאי שתכניסו אליכם מעכשיו. בסיום כל שנה (נובמבר – דצמבר) תכננו את השנה הבאה. שאלו את עצמכם: מה מטרות העל שנרצה להשיג? האם לפתוח את מקום חלומותינו? להכפיל את מספר המתאמנים? לפתח נישה חדשה בתחום? להכפיל את השכר? לעבוד במקום יוקרתי וחדש? אחרי שתהיה לנו תכנית שנתית (ממש עם דיוק של חודשים), נוכל לקבוע מטרות רבעוניות ובכך נוכל להגיע לרמות גבוהות של דיוק. נמצאים כבר בעיצומה של השנה? לא קרה כלום, אפשר להתחיל לעשות זאת עכשיו עד סיום השנה. אף פעם לא מאוחר. התכנון מאפשר ניהול נכון, חוסך זמן, גורם לנו להיות פרודקטיביים יותר ולבסוף גם גורם לנו לרדוף ולהשיג את המטרות.

מאמין בכם - בהצלחה!


שי אלנקרי.jpg
bottom of page