top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

הצלחה עסקית של מאמן כושר: 5 כללים


לנהל עסק של מאמן כושר אישי זה עסק לכל דבר. זה דורש מאיתנו אחריות גדולה, ראש גדול ומענה לעשרות משימות הקשורות לשיווק, ניהול, מכירה, תזרים, תכנית עסקית ועוד...במשך השנים אספתי אינספור כלים שעבדו יותר או עבדו פחות. בפוסט הבא אני רוצה לשתף אתכם ב-5 כללים חשובים שיעזרו לכם להצליח עסקית כמאמן כושר אישי או כמו שאני אוהב תמיד להגיד: עסק בתחום שמשנה לאנשים את החיים.

שי אלנקרי

1. דעו למה אתם עושים את מה שאתם עושים

למה אתם עושים את מה שאתם עושים? האם אתם מאמנים אנשים בגלל הכסף? בגלל "שזו עבודה זמנית"? בגלל שזה מרגיש לכם כמו שליחות? בגלל שאתם לא מרגישים שאתם בכלל עובדים?

אצל כל אחד מאיתנו נמצאת סיבה מרכזית בגללה עושים את מה שעושים. ברוב הסדנאות וההרצאות שאני מעביר אני אוהב לדבר עם הקהל. אני באופן אקראי שולף 2-3 אנשים ומתחיל לשאול אותם מספר שאלות עד שאני מגיע ללמה שלהם. כשאני שואל אותם בתחילה "למה הם עושים את מה שהם עושים"? לרוב, אני מקבל תשובות שבכלל לא בכיוון. אחרי סדרת שאלות שאני שואל, חוקר, נובר בהיסטוריה הספורטיבית או השינוי שעברו, אני מוצא פנינים וסיפורים מרגשים שמהווים למעשה את הלמה האמיתי של אותם מאמנים. לפעמים אנחנו לא ממש יודעים להסביר את זה, זה פשוט נמצא שם עמוק בלב, אבל אני מציע לכל אחד ואחת לאפיין את זה, להגיע לנקודה הכי עמוקה ב"למה" שלכם, תרשמו אותו בכל מקום ותתזכרו לעצמכם את זה אפילו שלקוח מעצבן אתכם.

2. תאפיינו ותנתחו את הקהל שלכם

לפני שאתם רצים לקנות את הציוד הדרוש, חשוב שתשבו עם עצמכם ואפיינו את העסק שלכם במדוייק.מיהו הקהל שלכם, מהו שם העסק, איזה שירותים נלווים תציעו, מה הלוקיישן בו אתם מתכננים העביר שיעורים, האם זה יהיה בבית הלקוח, בחדר הכושר או שאתם מתכננים לפתוח מקום משלכם? שבו עם עצמכם ורשמו את הכל לפרטי פרטים.

3. תכתבו תכנית עבודה ותכנית עסקית מפורטת

הקמתי כמה עסקים בחיי, וגם סגרתי כמה. לרוב העסקים שסגרתי או המיזמים שכשלו לא הייתה בכלל תכנית עבודה או תכנית עסקית. בדיוק כמו שאנחנו מאמינים כי הדרך לתוצאות גופניות / הרזייה / גוף שרירי או מעוצב טמונה בתכנון ובנייה של תכנית אימונים ובהיצמדות אליה, כך גם בעסק הפרטי שלנו. נהיה חייבים תכנית עסקית רגע לפני שפותחים את העסק לאימונים אישיים. באמצעות כתיבה של תכנית עסקית מסודרת ונכונה אנו מגבשים את המודל העסקי, אסטרטגיות שונות ודרכי פעולה עליהן אנחנו לא תמיד חושבים… תוכלו להבין על תזרים וכמובן ללמוד כי שליטה על ההכנסות וההוצאות השוטפות הינה משמעותית ביותר ליציבות העסקית. היתרון בבניית תכנית עסקית הינו ההסתכלות והראייה קדימה, לא רק לטווח הקצר. אנו בונים תחזיות עסקיות וכלכליות לשנים הקרובות ולא מסתכלים רק על מה שקורה 'היום' כפי שהרבה מאמנים בתחילת דרכם טועים לחשוב (כך גם הייתי אני).

לאחר מכן נרצה לבחון את מיקומנו ביחס לשוק (שאר המאמנים בסביבה) נבצע סקר שוק קטן שבאמצעותו נוכל לקבל מידע על השוק הדינאמי הסובב, על השירותים המוצעים בתחום האימון האישי סביבנו, מי הם המאמנים המובילים באזור וכדומה. הרעיון ללמוד את השוק הוא לא בכדי להעתיק או לחקות אחרים אלא לשאוב השראה, לעשות את זה טוב ומיוחד יותר, והכי חשוב, הכי מיוחד עם ה-DNA שלנו.

4. תהיו קצת יותר מאנשי מקצוע מעולים

לא מספיק להיות רק אנשי מקצוע מעולים. הסוד להקמת עסק עצמאי של מאמן כושר אישי אינו טמון ב'להיות' מאמני כושר מצויינים, אלא גם בהיותכם אנשי עסקים. מה הכוונה? אני לא אשלח אתכם ללמוד מנהל עסקים בכדי ללמוד לנהל את העסק שלכם. אין צורך בכך. אבל מה כן? תצטרכו להבין וללמוד לעומק את כל ההיבטים העסקיים של הקמת עסק עצמאי, איך מנהלים אותו, איך מקימים אותו, איך מתמודדים עם אתגרים, ניהול תזרים, גבייה, תמחור, מכירות, שיווק, ועוד..אז איך אפשר לעשות זאת? אפשר לקרוא ספרים,לקחת קורסים וסדנאות, לקחת ייעוציים עסקיים פרטיים/ קבוצתיים ועוד. בשביל להצליח תהיו חייבים להיות מחוייבים לעצמכם ולעסק שלכם. חשבו תמיד על הפוטנציאל להצליח שקיים בכם.

כאן כמובן אני מזמין אתכם לקורס ניהול עסקים בכושר וספורט של 4 מפגשים בו אני הולך לעשות לכם סדר, לשים אתכם על מסלול המראה ישר, ובעיקר ללמד אתכם איך לנהל ולהתנהל בעולם הכושר והעסקים. זה הלינק שלכם להצטרפות. >>

5. דעו מה הייחודיות שלכם

אין לי בכלל ספק שאתם אנשי מקצוע מיוחדים. עצם קריאת כתבה זו מראה את הרצינות והרצון שלכם להצליח עסקית. עכשיו אשאל אתכם שאלה:

אתם יודעים להגיד בדיוק מה הייחודיות שלכם? במה אתם שונים מאחרים? אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל מאמנים היא להצהיר כי השירות שלהם מתאים ופונה לכל סוגי האוכלוסייה. כנ"ל לגבי סטודיואים שמצהירים כי הם מאמנים את כל סוגי האוכלוסייה. המפתח להצלחה עסקית הוא מציאת הבידול שלכם ובכך תוכלו גם להיות ממוקדים שיווקית. בניגוד למחשבה 'אני מתאים לכלל האוכלוסייה', דווקא מציאת נישה ייחודית היא זו שתבליט אתכם ותוביל אליכם הרבה יותר לקוחות. באיזה תחום אתם מתמחים? נשים אחרי לידה? שיקום? הרזייה? אפשר כמובן להתמחות ביותר מתחום אחד, אבל עדיין חשוב למקד את הבידול (השוני) שלכם בכדי לא להיות עוד 'נותני שירותים' בים השירותים המוצעים סביב כל אחד מאיתנו.

יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?


להצטרפות לקבוצה הסגורה של




לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט

בהצלחה!

שי אלנקרי


שי אלנקרי.jpg
bottom of page