top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

איך למשוך ולצרף לקוחות לאימונים אישיים?


יש כל כך הרבה דרכים מצוינות אותם אפשר לעשות ולהכניס ל'סיסטם' שלנו כדי לגרום למתעניינים חדשים להגיע באופן קבוע. אבל יש דרך אחת ועיקרית שלא עולה הרבה ואותה תוכלו להכניס כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם.

תנו תמיד ערך ללקוחות שלכם

בטח שמעתם את זה יותר מפעם אבל לא ממש הבנתם למה הכוונה. נסו לתת ללקוחות שלכם 'אקסטרה' שירות. תוכן איכותי ונוסף כדוגמת כתבות בנושא בו אתם מתמחים (פציעות ספורט, אימון נשים אחרי לידה, אימונים לנערות ועוד...), פרסמו כתבות באתרי האינטרנט הרלוונטיים או אפילו העלו פוסטים קצרים עם התוכן שעשוי לפתור ללקוחות שלכם בעיה. תנו כמה שיותר ערך לכמה שיותר אנשים. אל תשמרו הכל אצלכם. ככל שתייצרו יותר ערך לסובבים אתכם, כך תצליחו למשוך אליכם הרבה יותר.

במשך השנים תמיד האמנתי בנתינה, וכלל שנתתי יותר לאחר כך קיבלתי תגמול יותר בחזרה (מבלי לרצות בכך). השנה מתקדמת בקצב, הקיץ אוטוטו כאן, וכמו שאתם יודעים מעגל המתאמנים שוב יעלה לקראת התקופה החמה ואז כמו תמיד תעלה השאלה: למה שמתאמנים יבחרו להתאמן דווקא איתי? מה אתם נותנים שכל עשרות ומאות מאמני הכושר בישראל סביבכם לא נותנים? התשובה היא: ערך. רוב העסקים בתחום הכושר לא שואלים את עצמם מה הלקוחות שלהם רוצים מהם, וחבל... במשך השנים ייעצתי למאות מאמני כושר ונפגשתי עם עם אלפים. ברוב הפעמים בהם שאלתי מאמנים מהו הערך המוסף שלהם, הרוב עונים את אותה תשובה: אני מאמן טוב, אני מקצועי, אני הגון, יש לי מכשור חדש, ויש לי ניסיון רב. השאלה היא האם זה מה שמחפש המתאמן הפוטנציאלי שלכם? וכאן, זיהוי צרכי הלקוחות הוא הדבר הראשון שצריך לעשות כדי לדעת איזה ערך נוכל לתת להם. זכרו: ערך נגזר מצורך.

האם אתם יודעים מה הצורך של הלקוח שלכם?

צרכים יכולים להיות מוחשיים כמו קירבה לסטודיו או למועדון שלכם ומופשטים כמו פחד או שמחה. על פי התאוריה של הפסיכולוג אברהם מאסלו (פירמידת הצרכים) אם צורך אחד לא מתקיים לא ניתן להתקדם הלאה .

פירמידת מאסלו. וויקיפדיה.

אז איך מייצרים ערך?

ענו על 3 שאלות:

1. מה הצורך של הלקוח שלי? מה הוא באמת צריך?

2.איך אני יכול לפתור לו את הבעיה? איזה שירות יפתור לו את זה?

3.מה התועלות לעומת העלויות?

עכשיו אחרי שעניתם על השאלות הללו, זה הזמן לבנות את הערך המוסף שלכם ולהציגו ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים.

תנו תמיד יותר ממה שהבטחתם

עכשיו אחרי שעניתם על השאלות הללו, זה הזמן לבנות את הערך המוסף שלכם ולהציגו ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים. ערך יכול לבוא בכל מיני צורות. בכתבות, בטיפים, ביחס האישי, ה'אקסטרות' שמקבלים כשמצטרפים אליכם ועוד...אבל אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לתת ללקוחות שלכם כערך מוסף לא עולה כמעט כלום....זה פשוט לתת מעצמכם הרבה יותר ממה שהבטחתם. זהו אחד הטיפים הטובים ביותר ששמעתי ולמדתי מג'ים רוהן אחד המנטורים המובילים בעולם. הפתיעו תמיד את הלקוחות בדברים חדשים. הם סיימו אימון אצלכם בסטודיו, אז למה שלא יחכה להם תה חם? אולי איזה חטיף אנרגיה תוצרת ביתית? מה עם מתנות קטנות בחגים? ואם יש לי 1000 לקוחות, איך אוכל לקנות לכולם מתנה? מצד אחד אתם יכולים לשים את זה בתקציב 'שימור הלקוחות' שלכם, אבל מצד שני אתם אפילו יכולים לעשות משהו שאפילו לא עולה לכם. שיתוף פעולה עם חברת ביגוד שתתן 50 ש"ח מתנה ללקוחות שלכם, מוצר התנסות וכו'...אין סוף ליצירתיות, אתם רק צריכים להניע את הגלגלים, לחשוב על הלקוחות שלכם ולעשות עבורם דברים שהם אפילו לא ציפו שתעשו. זכרו תמיד שהלקוחות לא מצפים לקבל את זה מכם, אבל ברגע שאתם נותנים יותר מהמצופה (אפילו פריט שעולה לכם 2 שקלים), כך החיבור של הלקוח אליכם חזק יותר והרצון שלו לספר על המחווה יגדל פי כמה וכמה.

בהצלחה!



יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?


להצטרפות לקבוצה הסגורה של




לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט

שי אלנקרי.jpg
bottom of page