top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

להצליח בתחום הכושר: 3 דברים שאסור לוותר


מכירים את המשפט "אם אתה לא שם, אתה לא קיים"? אני בטוח שאתם מכירים. המשפט לרוב נאמר כאשר רוצים להדגיש את חובת הנוכחות במקום מסוים כדי 'להימנע' מהפסד גדול. היום ללא ספק, רשת האינטרנט היא המקום בו כל בעל עסק חייב להיות בו. אבל יש לי פייסבוק ואימייל זה לא מספיק? לא ולא. יש עשרות כלים אינטרנטיים שיכולים לעזור ולקדם כל מאמן כושר, סטודיו, מועדון כושר או כל בעל עסק בכל תחום. מתוך 20 כלים אינטרנטיים לשיווק וקידום עצמי, עשיתי לכם חיים קלים וצמצמתי ל-3 דברים עיקריים שאסור לכם בשום פנים ואופן לוותר אם ברצונכם להיות בדרך למעלה.

ההצלחה העסקית תלויה אך ורק בפעולות שתעשו

1. אתר אינטרנט: למה זה חשוב לכם?

זה הראשון והעיקרי. בכל שבוע אנחנו נתקלים במאמנים או בעלי מועדונים, קטנים כגדולים שמתייחסים לבניית אתר אינטרנט בביטול. גם אם יש לכם עמוד פייסבוק בו מאות או אלפי עוקבים, חשוב שתדעו כי תקבלו רק חשיפה של 10% לקהל שלכם (ביום טוב) או שתצטרכו לשלם בעבור חשיפה גבוהה יותר. אתר אינטרנט למאמן כושר / סטודיו או חדר כושר הוא חובה. למה? אתר אישי נתפס בעיני הלקוחות הפוטנציאליים 'כעסק רציני'. באתר תוכלו לעדכן את התכנים, לפרסם את השירותים ולשים את גלריית התמונות שמתארת את סוג השירות שלכם. עדיין יהיה מומלץ לשים קישור לאתר לצד פוסטים מקצועיים בפייסבוק או בשאר הרשתות החברתיות, אך זה לא אומר שתצטרכו לוותר על אחד כזה משלכם. האתר גם יהיה מקודם בגוגל במילות חיפוש מסויימות שיופיעו אצלכם באתר (בראש ובראשונה שמכם הפרטי). לא נחמד אם מישהו מקיש את שמכם בגוגל ומגיע בתוצאה הראשונה ישירות לאתר ממותג, אינפורמטיבי וענייני? בין אם תחליטו להשקיע זמן בבניית אתר באופן עצמאי או שתתנו את זה לחברה שמתמחה בכך, אל תדלגו על פרט זה כדי להתקדם בדרך להצלחה.

2. עמוד פייסבוק: איך ומה צריך לעשות?

למי אין פייסבוק? לכולם, נכון. כחמישית מאוכלוסיית העולם נמצאת שם, ובטוח שגם אתם. אבל האם עמוד הפייסבוק שלכם מתופעל היטב? עמוד פייסבוק המתופעל בצורה עקבית, עם מסר עקבי ותוכן מקצועי = לקוחות פוטנציאליים. עמוד פייסבוק שומם, עייף, ללא תוכן, ללא אינפורמציה או ערך ללקוחות הפוטנציאליים שלכם יהיה למעשה חסר חשיבות (בעיקר בצד העסקי). כבעלי עסק: למה שלא תתנו הצצה למי אתם ומה אתם עושים? כן...כן...תנו הצצה לחיים שלכם. הצצה לאג'נדה שלכם. הצצה בדרך בה אתם מאמינים. בעמוד הפייסבוק תנו לעוקבים את התחושה האמיתית לחיים האישיים / המקצועיים שלכם. צלמו את האוכל שאתם אוכלים, צלמו את הפעילויות המשפחתיות, תנו טיפים לאורח חיים בריא מידי שבוע, צלמו את האימונים ואת המתאמנים המסורים שפורצים גבולות כל פעם מחדש. תנו לכולם הצצה קטנה ל'מה אתם עושים' מחוץ לפייסבוק.

3. ערוץ יוטיוב: למה זה תורם לי?

גם כאן. להרבה אנשי מקצוע בתחום יש ערוץ יוטיוב, אבל הוא לא תמיד מתופעל בצורה עקבית או שהתוכן בו אינו ברור. למה הכוונה? מאמנים רבים מצלמים עצמם עושים כל מיני תרגילים 'משוגעים' או כמעט בלתי אפשריים (שזה בסדר גמור), אבל זה לא פותר בעיה ללקוח הפוטנציאלי שלכם ולכן, זה לא יותר מנחמד. אם אדבר במשך 2 דקות על איך אפשר לבצע תרגילי בטן ללא פגיעה בגב וללא כאבים, תוכלו לראות היענות גבוהה יותר ואמיתית לבעיה כה נפוצה. בעיה בה רוב האנשים המבצעים כפיפות בטן או תרגילים כאלה ואחרים סובלים מכאבי גב תחתון כתוצאה ממנח עמוד שדרה לא תקין וביצוע לקוי. ב-2 דקות של דיבור + הדגמה של 20 שניות אני יכול לתת את הטיפים המרביים ל'מה לעשות' ומה 'לא לעשות'. פתר בעיה? בהחלט!

אז איך יוצרים וידאו איכותי בו אנשים ירצו לצפות?

כמו שכבר ציינתי: תנו ערך אמיתי - אנשים נכנסים ליוטיוב מ-2 סיבות עיקריות: כדי ללמוד משהו (קבלת ערך) או לצורך בידורי. אנחנו נמצאים אמנם בתעשייה שעושה המון טוב לאנשים אבל אנחנו עדיין לא בתעשיית הבידור. על כן, נסו לצלם סרטוני וידאו שפותרים בעיות בתחום הכושר. הימנעו מהקדמות מייגעות, היו תמציתיים וצלמו את הטוב ביותר שלכם. הקפידו על איכות התמונה (כדי לקבל יותר צפיות) וכמובן על תאורה בכדי שהוידאו ייראה ברור יותר. אנשים לא אוהבים לצפות בסרטונים באיכות נמוכה, וזה גם לא יוסיף לכם. תנו תוכן תמציתי של 2 דקות בו תתנו טיפ / רעיון שבאמת, אבל באמת יכול לפתור למישהו בעיה.

אם אין באפשרותכם להתחיל לפרסם בשלטי חוצות, לפרסם מודעות בעיתונים או לקחת יחסי ציבור בשביל להגיע לטלוויזיה, אלו בדיוק 3 המקומות שאם תעבדו בהם נכון תוכלו להגיע להישגים עסקיים נהדרים ובתקציבים קטנים.

בהצלחה!

יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?




להצטרפות לקבוצה הסגורה של




לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט


שי אלנקרי.jpg
bottom of page