top of page
FITNESS 360 LOGO SMAPLE 2 TRANS.png
מגזין עסקים בכושר.png

עסק בתחום הכושר: איך בודקים כלכליות לפתיחת קבוצת אימון?

לפני פתיחה של כל עסק, מתחילים בבדיקת כדאיות. כך בדיוק גם כאשר פותחים קבוצות אימון בעסק חדש או אפילו בעסק קיים. אם יש לכם סטודיו לאימונים ואתם רוצים לבחון כדאיות הפעלה של שעות הסטודיו + שיעורים מסויימים, בכתבה הבאה אנסה לרדת לרזולוציות הפעלה של העסק על מנת שתוכלו להבין, מהו המינימום שתהיו חייבים להכניס בכל שעה.





בואו ניקח דוגמא ועליה אתן את ההסברים:


בעל סטודיו בוטיק שרוצה לפתוח קבוצה חדשה לילדים בגילאי 8-10. איך מחשבים כדאיות? אנסה לעשות את זה פשוט, קצר ומובן.

יש 3 סוגי תמחורים פופולאריים בענף הכושר:



1. תמחור מבוסס מצב שוק


במצב כזה משווים מחירים או מיישרים קו עם הנעשה בסביבה (מתנסים /מרכזי חוגים /סטודיואים אחרים שמציעים שירות דומה).






2. תמחור מבוסס ׳העמסת עלויות׳ - Cost plus


כאן כבר מחשבים את עלות הפעלת שעה כזו. בדרך כלל השעות בהם ילדים נוהגים להתאמן הן ׳שעות פחות יקרות׳ בין 15:00 ל-18:00.


כאן צריך כבר לחשב את כדאיות פתיחת הקבוצה, כלומר, כמות ילדים בקבוצה כפול המחיר הראשוני אותו התכוונו לגבות (מבלי להיכנס לתחשיב של כלל שעות הסטודיו בשלב זה)

ומזה נחסיר הוצאות (שיווק / שכר הדרכה/הוצאות אחרות).


איך יודעים לחשב הוצאות במדוייק לקבוצה אחת? דעו את מספר הזהב שלכם!


מספר הזהב שלכם = המספר בו אתם לא מרוויחים ולא מפסידים על כל שעה בה הסטודיו פעיל.




מחשבים את מספר הזהב



בואו נרד עוד קצת לרזולוציות עמוקות בהן נחשב את עלות הפעלת שעה אחת בסטודיו (כאן מעמיסים את כל ההוצאות של הסטודיו ומחלקים במספר השעות הפעילות בכל חודש). החלוקה לא תתבצע על סך השעות העומדות לרשותכם (במקרה הזה יש לכם 168 שעות בשבוע, אבל בואו נהיה ריאליים, כמה שעות באמת רלוונטיות עבורכם?). נניח וסך ההוצאות בעסק שלכם עומד על 20,000 ש"ח ונניח שמספר השעות הפעילות בחודש עומד על 100 שעות (כ-25 שעות בשבוע). 20,000 לחלק ל-100 = 200 ש"ח לשעה (עלות שעת הפעלה בסטודיו).



זהו המספר בו העסק לא מרוויח ולא מפסיד על הפעלת שעה. עכשיו השאלה הנשאלת היא מה ייחשב לכדאיי מבחינת בעל העסק? הכנסה של 300/400/500 ש"ח עבור כל שעה בסטודיו?






נניח שאמרתם: 500 ש"ח. 500 ש"ח הכנסה עבור כל שעת פעילות בסטודיו (כ-50,000 ש"ח הכנסה חודשית).



אז בואו נמשיך ונניח שבכל קבוצה ניתן יהיה להפעיל 10 ילדים כאשר כל ילד לדוגמא משלם 200 ש"ח לחודש עבור מנוי של פעמיים בשבוע. כלומר, כל כניסה של ילד לשיעור= 25 ש"ח (מחושב על פי 8 כניסות בחודש).




10 ילדים כפול 25 עדיין לא מביא אותנו למספר היעד. מביא אותנו להכנסה שעתית של 250 ש"ח (הכוונה כאן היא למנויים בלבד ולא לכרטיסיות).



כאן זה המקום לשחק עם המחיר כדי להתאים את היעדים, עם עסקים בתחום הכושר שאני מלווה אנחנו שמים הכל על אקסלים ומתחילים לשחק עם המחיר עד שהמספרים מסתדרים. במקרה הזה לדוגמא, פחות מהכנסה של 400-500 ש"ח לכל שעה בסטודיו, אתם בעיקר תגלגלו כסף (אלא אם יש לכם מרכזי רווח נוספים). אז בואו ניקח את המספר 400. 400 ש"ח לחודש עבור כל ילד. 400 ש"ח לחודש כפול 10 ילדים יכניסו לעסק 4000 ש"ח ובחלוקה ל-8 מפגשים = נקבל 50 ש"ח לשיעור מכל משתתף. 50 ש"ח למשתתף כפול 10 = 500 ש"ח לשעה.




הבנתם את הרעיון? עם זה אפשר לשחק בהתאם לכמות הילדים (יותר ילדים בשיעור - אפשר לגבות פחות, ולהיפך), וכך אפשר לעשות על כל הסטודיו או העסק שלכם! תוכלו לשחק עם המספרים עד שתמצאו את מספר הזהב שלכם מבלי שתצטרכו לסיים את החודש ולהבין כי לא הרווחתם כסף...





אם המחיר גבוה לטעמכם, בכל זאת, 400 ש"ח לחודש מנוי לילד, זה לא כל כך מיושר עם מצב השוק, וכאן זה כבר נתון לשיקולכם, אבל שווה להסתכל על התמחור הבא.







3. תמחור מבוסס ערך


זהו התמחור הטוב בעיני כדי לנטרל ׳תחרות׳ או תחושת מחיר ׳יקר׳ מידי. וכאן, במקום ׳חוג לילדים קלאסי ועל פי מצב השוק ׳שווה׳ כ-200-250 ש"ח לחודש, אז עוברים למכור 'תכנית ליווי כושר גופני להעצמת ילדים' ל-3 חודשים לדוגמא ב-1200 ש"ח (והנה לכם ה-400 שח לחודש),

יש כאן ערך מוסף גבוה שחייב להבליט בו את היתרונות הוספים, כמו:



*קבוצות קטנות

*תפריט תזונה או חוברת מתכונים

*הרצאה חודשית בנושא x כדי להשגת יעדים ומוטיבציה.

*קבוצת סגורה לשאלות/תשובות ובעיקר מוטיבציה

*משימות שבועיות

*מפגש אישי ראשון 1 על 1 של 30 דקות לבניית מפת דרכים ותכנית מטרות...

והרשימה עוד ארוכה....



ברגע שזה מוצג כתכנית ייחודית עם ליווי ותמיכה, שזה הרבה יותר מ'חוג ילדים', כך זה גם ייתפש בעיני ההורה.


במקרה הזה ההורה (זה שמשלם) מבין שמדובר במשהו הרבה יותר מ׳עוד חוג׳ עליו ישלם והילד ׳יחפף׳ או לא יגיע (שזו בעיה מרכזית אצל הורים).


רק הצלחה חברים!


שאלות לקראת הקמת עסק? עסק קיים שרוצה להשתדרג? לינק ישיר לווטסאפ שלי






יש לכם שאלה? צריכים עזרה עם העסק שלכם?


להצטרפות לקבוצה הסגורה של




לקבוצת ווטסאפ סגורה לעסקים בתחום הכושר והספורט

שי אלנקרי.jpg
bottom of page