פוסטים אחרונים

השאירו פרטים וקבלו מדריך במתנה למאמנים:

5 דרכים להבאת לקוחות

Please reload

SCREENS.png

BL    G  360

איך להקים ולפתח עסק בתחום הכושר? 5 כללי הצלחה

06/02/2019

כשהפכתי למאמן כושר בתחילת דרכי כל מה שרציתי זה להקים את העסק הפרטי שלי לאימונים אישיים. שנים אחרי, הגשמתי, הקמתי, נכשלתי ובעיקר למדתי איך לעשות את הדברים טוב יותר...בכתבה הבאה אני רוצה לחלוק אתכם 5 כללים "סופר" שעזרו לי להקים ולהיות שותף בהקמה של יותר מ-50 סטודיואים בישראל.

 

בשנים 2001-2002 למדתי בווינגייט והוצאתי את התעודה הראשונה שלי בתחום הכושר: מדריך חדר כושר. ואווו! כמה התרגשות הייתה בחיי. למדתי קורס שנתי, נהנתי מהאווירה, מהאנשים ומכל רגע. שם בדיוק הבנתי שאני נמצא במקום הנכון. המקום היחידי שיכולתי לשבת בלי קוצים בטוסיק, ללמוד, להקשיב ולרצות עוד. 

 

 

 

טעויות, כישלונות או למידה בכלל?

 

ב-2002 (במקביל לשירותי הצבאי) אני כבר מדריך בחדרי כושר עם המון חלומות. המון חלומות אבל ללא כל ידע בשיווק, מכירות ובטח שלא בעסקים. החלום, כן החלום היה "להפוך למאמן כושר אישי" ולפתוח מקום ייעודי משלי יום מן הימים...מקום שלוקח אנשים כפרוייקט ומשנה להם את החיים , את הכושר ואת הגוף ב-180 מעלות. בבית שכל כולו לאימונים אישיים. בשנת 2006, כשהייתי בן 24 פתחתי את המקום הראשון שלי (סטודיו 50 מר') בנתניה שנסגר כבר אחרי פחות מחודש אחד בלבד! למה נסגר אתם שואלים? 

 

היום אני יודע, וזה אפילו די ברור: לא היו לי כלים, ידע או נסיון בכלל. היה לי חלום אבל זה לא הספיק.

הכל היה חובבני מצידי, אבל ככה למדתי והפנמתי. הפסדתי כמה עשרות אלפי שקלים בודדים (בעיקר על ציוד שנקנה ונמכר בחצי) .

 

 

זה היה הכאב הראשון שגרם לי רק לרצות ללמוד ולחקור יותר על יזמות ועסקים. כך עשיתי. השתתפתי בעשור האחרון באינספור קורסים בנושא שיווק, יזמות, מכירות, עסקים, התפתחות אישית, סמינרים יומיים, תוכניות שנתיות, ועידות הייטק לעסקים / ועידות גלובס שנתיות....וכל זה כדי ללמוד איך לעשות אנלוגיות מענפים אחרים ולמדל אותם (ענף ההייטק / האוכל / טכנולוגיה ועוד...) הייתי (ונשארתי) סקרן ללמוד איך עושים את זה המצליחנים בכל תחום. 

 

 

 

ב-2007 הקמתי את חברת אינטרבאדי (המספקת שירותי כושר אישיים בבית הלקוח בכל הארץ) ותוך שנה בלבד הצלחנ להגי למכירות של מיליון שקל של אימונים אישיים ו...דרך האינטרנט בלבד! כן...שנת 2007 - שם גיליתי את הפוטנציאל העצום שקיים בשיווק. 

בשנת 2008 הקמתי את סניף קונספט הראשון ברעננה שכל כולו היה ומיועד לאימונים אישיים בקבוצות קטנות של עד 5 מתאמנים בקבוצה. 

 

 

ב-2014 הקמתי את סטודיו קונספט ברמת פולג נתניה. והפעם: הכל נראה אחרת!

הכל היה מתוכנן יותר, מדוייק יותר, שכרתי צוותים נהדרים לכל דבר שאני עושה כדי למנף דברים ולגעת ביותר אנשים (למזלי אני לא עושה הכל בעצמי), וזה עבד. 

 

משנת 2014 עד 2018 הקמתי כ-26 סטודיואים שונים ברחבי הארץ, ובשנת 2018 הקמתי 22 סטודיואים בשנה אחת! (לי או לעסקים שאני מלווה).

 

בפוסט הבא אני רוצה לשתף אתכם ב-5 כללים חשובים שכדאי לעשות לפני שמקימים ומפתחים עסק עצמאי לאימונים אישיים בתחום הכושר. 

 

 

 

1. דעו את הלמה שלכם

 

למה אתם עושים את מה שאתם עושים? האם אתם מאמנים אנשים בגלל הכסף? בגלל "שזו עבודה זמנית"? בגלל שזה מרגיש לכם כמו שליחות? בגלל שאתם לא מרגישים שאתם בכלל עובדים?

אצל כל אחד מאיתנו נמצאת סיבה מרכזית בגללה עושים את מה שעושים. ברוב הסדנאות וההרצאות שאני מעביר אני אוהב לדבר עם הקהל. אני באופן אקראי שולף 2-3 אנשים ומתחיל לשאול אותם מספר שאלות עד שאני מגיע ללמה שלהם. כשאני שואל בתחילה "למה הם עושים את מה שהם עושים"? לרוב, אני מקבל תשובות שבכלל לא בכיוון שאליו חתרתי. רק אחרי סדרת שאלות שאני חוקר, נובר בהיסטוריה הספורטיבית או השינוי שעברו, אני מוצא פנינים וסיפורים מרגשים שמהווים למעשה את ה'למה' האמיתי של אותם מאמנים. לפעמים אנחנו לא ממש יודעים להסביר את זה, זה פשוט נמצא שם עמוק בלב, אבל אני מציע לכל אחד ואחת לאפיין את זה, להגיע לנקודה הכי עמוקה ב"למה" שלכם, תרשמו אותו בכל מקום ותתזכרו לעצמכם את זה אפילו שלקוח מעצבן אתכם.

 

כלל שה'למה' שלכם יהיה ברור וחד יותר - כך יהיה לכם קל להצליח ולצמוח יותר. 

 

 

2. תאפיינו את העסק שלכם ותנתחו את הקהל אליו אתם פונים

 

לפני שאתם רצים לקנות את הציוד הדרוש, חשוב שתשבו עם עצמכם ואפיינו את העסק שלכם במדוייק. מיהו הקהל שלכם,  איזה בעיה אתם פותרים לו? איך אתם עושים את זה? איך אתם מגיע ללקוחות האלה? אילו שיעורים או פעילויות יכולות להתאים לכל סוג אוכלוסייה? (לרוב יש לנו יותר מקהל אחד אליו אנחנו משווקים - למשל אימונים לנערות ואימונים לנשים בוגרות - בכל אחד מקהלי היעד יש להתאים פרסום שונה לחלוטין).

 

 

ומה לגבי העסק? רק אימונים אישיים? רק אימונים קבוצתיים?

 

איזה שירותים נלווים תציעו? בפנים או בחוץ? תכניות הרזיה -כן / לא?

מה הלוקיישן בו אתם מתכננים להעביר שיעורים?

שבו עם עצמכם ורשמו את הכל לפרטי פרטים.

 

3. תכתבו תכנית עבודה ותכנית עסקית מפורטת

 

ב-12 השנים האחרונות שאני עצמאי הקמתי כמה עסקים, ואין לי בושה לומר שגם סגרתי כמה. לרוב העסקים שסגרתי או המיזמים שכשלו לא הייתה בכלל תכנית עבודה או תכנית עסקית. היה שם רצון אבל תכנית לא ברורה ב-100%...זוה בדיוק למה נכשלתי. סליחה - צברתי עוד קצת נסיון :-)

 

בדיוק כמו שאנחנו מאמינים כי הדרך לתוצאות גופניות / הרזייה / גוף שרירי או מעוצב טמונה בתכנון ובנייה של תכנית אימונים ובהיצמדות אליה, כך גם בעסק הפרטי שלנו. נהיה חייבים תכנית עסקית רגע לפני שפותחים את העסק לאימונים אישיים / קבוצתיים / סטודיו. באמצעות כתיבה של תכנית עסקית מסודרת ונכונה אנו מגבשים את המודל העסקי, אסטרטגיות שונות ודרכי פעולה עליהן אנחנו לא תמיד חושבים… תוכלו להבין על תזרים וכמובן ללמוד כי שליטה על ההכנסות וההוצאות השוטפות הינה משמעותית ביותר ליציבות העסקית.

 

היתרון בבניית תכנית עסקית הינו ההסתכלות והראייה קדימה, לא רק לטווח הקצר. אנו בונים תחזית עזקית וכלכלית לשנה הקרובה ולא מסתכלים רק על מה שקורה 'היום' כפי שהרבה מאמנים בתחילת דרכם טועים בענק (כך גם הייתי אני).

 

 

לאחר מכן נרצה לבחון את מיקומנו ביחס לשוק (שאר המאמנים בסביבה) נבצע סקר שוק קטן שבאמצעותו נוכל לקבל מידע על השוק הדינאמי הסובב, על השירותים המוצעים בתחום האימון האישי והקבוצתי סביבנו, מי הם המאמנים המובילים באזור וכדומה. הרעיון ללמוד את השוק הוא לא בכדי להעתיק או לחקות אחרים אלא לשאוב השראה, לעשות את זה טוב ומיוחד יותר, והכי חשוב, הכי מיוחד עם ה-DNA שלנו. 

 

 

4. תהיו קצת יותר מאנשי מקצוע מעולים 

 

לא מספיק להיות רק אנשי מקצוע מעולים. הסוד להקמת עסק עצמאי של מאמן כושר אישי  / מאמן כושר קבוצתי או סטודיו פרטי אינו טמון בלהיות מאמני כושר מצויינים, אלא גם בהיותכם אנשי עסקים. מה הכוונה? אני לא אשלח אתכם ללמוד מנהל עסקים בכדי ללמוד לנהל את העסק שלכם. אין צורך בכך. אבל מה כן? תצטרכו להבין וללמוד לעומק את כל ההיבטים העסקיים של הקמת עסק עצמאי, איך מנהלים אותו, איך מקימים אותו, איך מתמודדים עם אתגרים, ניהול תזרים, גבייה, תמחור, מכירות, שיווק, ועוד..אז איך אפשר לעשות זאת? אפשר לקרוא  ספרים, לקחת קורסים וסדנאות, לקחת ייעוציים עסקיים פרטיים/ קבוצתיים ועוד. בשביל להצליח תהיו חייבים להיות מחוייבים לעצמכם ולעסק שלכם. חשבו תמיד על הפוטנציאל להצליח שקיים בכם. 

 

 

כאן כמובן אני מזמין אתכם לתכנית הליווי שלי בה ב-3 מפגשים אני הולך לעשות לכם סדר, לשים אתכם על מסלול המראה ישר, ובעיקר ללמד אתכם איך לנהל ולהתנהל בעולם הכושר והעסקים. זה הלינק שלכם לפרטים נוספים

 

5. דעו מה הייחודיות שלכם

 

אין לי בכלל ספק שאתם אנשי מקצוע מיוחדים. עצם קריאת כתבה זו מראה  את הרצינות והרצון שלכם בעסק משלכם. עכשיו אשאל שאלה:

 

 

אתם יודעים להגיד בדיוק מה הייחודיות שלכם? במה אתם שונים מאחרים? אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל מאמני כושר וסטודיואים היא להצהיר כי השירות שלהם מתאים ופונה לכל סוגי האוכלוסייה והיחס שלהם הוא הכי אישי שיש. עם יד על הלב...אני באמת מאמין לכם, אבל כולם אומרים את זה, כך שהלקוח הפוטנציאלי רואה בכם "כעוד" עסק לסקירת השוק שהוא עושה. ובסקר שוק כמו סקר שוק בוחרים בדרך כלל על פי מחיר (הדבר האחרון שאליו אתם חותרים כעסק בתחום הכושר).

 

יש גם דרל לנטרל את "השיח" סביב המחיר, אבל את זה נשמור לכתבה בפני עצמה...

 

 

המפתח להצלחה עסקית הוא מציאת הבידול האישי של העסק, ה-DNA שלכם. ובזה בדיוק מה שיעזור לכם להיות ממוקדים שיווקית. בניגוד למחשבה 'אני מתאים לכלל האוכלוסייה', דווקא מציאת נישה ייחודית היא זו שתבליט אתכם ותוביל אליכם הרבה יותר לקוחות. באיזה תחום אתם מתמחים? נשים אחרי לידה? שיקום? הרזייה? ילדים? ספורטאים?

מה הקונספט שלכם? מה כל כך מיוחד באימונים / בסטודיו / בסיסטם שלכם?

 

אפשר כמובן להתמחות ביותר מתחום אחד, אבל עדיין חשוב למקד את הבידול (השוני) שלכם בכדי לא להיות עוד 'נותני שירות בתחום הכושר' בין ים נותני השירותים המוצעים סביב כל אחד מאיתנו.
 

פרטים על תכנית הליווי לעסקים בתחום הכושר (מאמנים / בעלי סטודיו)

 

בהצלחה!

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

© 2019 by FITNESS ISRAEL GROUP