פוסטים אחרונים

השאירו פרטים וקבלו מדריך במתנה למאמנים:

5 דרכים להבאת לקוחות

Please reload

SCREENS.png

BL    G  360

7 כללי ברזל להקמת סטודיו לאימונים

30/07/2017

 

 

להפוך ממאמן כושר שכיר (במועדון / סטודיו) למאמן כושר פרטי עצמאי זה אומר לקבל את העובדה שאתם הופכים להיות בעלי עסק. זה דורש הבנה בהרבה דברים שאינם 'רק מקצועיים' אלא גם הרבה מעבר. להקים סטודיו זה עסק לכל דבר - קבלו את שבעת כללי הברזל להקמת הסטודיו הפרטי שלכם.

 

מאמן כושר פרטי הוא עסק לכל דבר ואני אומר את זה לכל מאמן שאני פוגש. חשוב להפנים את העובדה שזה מצריך ניהול והבנה עסקית אפילו ברמה המינימאלית, אבל עדיין היא דרושה. ברגע שמעוניינים לפתוח סטודיו פרטי, בין אם מדובר בסטודיו לאימונים פרטיים, לקבוצות קטנות או לחוגים, עלייכם לדעת כמה דברים חשובים/ עסקיים רגע לפני שאתם עושים את הצעד לכיוון ההצלחה.

לחצו כאן ללוח קנייה ומכירה של סטודיו לחוגים

 

 

 

כמה זמן לוקח להקים סטודיו פרטי לאימונים אישיים או קבוצתיים?

 

מנסיוני האישי הקמה של סטודיו יכולה לקחת שבועות אחדים עד חודשים. זה מאוד תלוי במקום עצמו, באדם המשכיר עורכם את הנכס, בשיפוץ שתרצו לעשות, באישורים ובקבלת הציוד. זה תלוי גם בגורמי תכנון וביצוע נוספים כמו בעלי מקצוע שצריכים להיות אלה שיגרמו למקום שלכם להיראות כמו שדמיינתם.

 

כמה זמן לוקח לייצב את המקום מבחינה כלכלית?

 

זוהי שאלת מיליון הדולר שמזכירה לי את השאלה: "תוך כמה זמן אוכל להשטיח את הבטן?". זה הכל תלוי בתכנית העסקית שלכם (בדיוק כמו תכנית אימון), ההצמדות אליה (כלומר: התמדה) והביצוע בפועל. עשו את הבדיקות שלכם היטב לפני שאתם קופצים למים עם הרבה תשוקה ואהבה לתחום. תשוקה זה נהדר אבל ידע עסקי ותכנון מקדים חשוב לא פחות חשוב. להקים סטודיו פרטי ולהעמיד אותו על הרגלים מבחינה כלכלית ושיווקית יכול לקחת 6, 12 או אפילו 24 חודשים. יש עוד הרבה משתנים אבל זה לא המקום לבלבל אתכם. נסתפק בלהבין כי עבודה קשה ומדוייקת תוביל אתכם לתוצאות.

 

 

7 כללי ברזל להקמת סטודיו פרטי לאימונים

 

 

1. כלל ראשון – איפיון

 

לפני שאתם רצים לקנות את הציוד הדרוש, חשוב שתשבו עם עצמכם ואפיינו את המקום שלכם. דעו במדוייק מיהו הקהל שלכם, מהו שם העסק,  איזה שירותים נלווים תציעו, מה הלוקיישן בו אתם מתכננים לפתוח, האם יש לכם הון ראשוני לפתיחת הסטודיו, קבוצתי או אישי ועוד...שבו עם עצמכם ורשמו את הכל לפרטי פרטים. 

 

 

2. כלל שני - כתיבת תכנית עסקית

 

בדיוק כמו שאנחנו מאמינים כי הדרך לתוצאות גופניות / הרזייה / גוף שרירי או מעוצב טמונה בתכנון ובנייה של תכנית אימונים ובהיצמדות אליה, כך גם בעסק הפרטי שלנו. נהיה חייבים תכנית עסקית רגע לפני שפותחים את הסטודיו. באמצעות כתיבה של תכנית עסקית מסודרת ונכונה אנו מגבשים את המודל העסקי, אסטרטגיות שונות ודרכי פעולה עליהן אנחנו לא תמיד חושבים… תוכלו להבין על תזרים וכמובן ללמוד כי שליטה על ההכנסות וההוצאות השוטפות הינה משמעותית ביותר ליציבות העסקית. היתרון בבניית תכנית עסקית הינו ההסתכלות והראייה קדימה, לא רק לטווח הקצר. אנו בונים תחזיות עסקיות וכלכליות לשנים הקרובות ולא מסתכלים רק על מה שקורה 'היום' כפי שהרבה מאמנים בתחילת דרכם טועים לחשוב. לאחר מכן נרצה לבחון את מיקומנו ביחס לשוק (שאר הסטודיוס' בסביבה) ולכן נבצע סקר שוק מקיף באמצעותו נוכל לקבל מידע על השוק הדינאמי הסובב, מידע לגבי מוצרים / שירותים דומים לשלנו הקיימים בשוק וכך לקבל אינדיקציות נכונות לגבי המיקום שלנו ביחס לאחרים.

 

 

 

 

3. כלל שלישי - לא מספיק להיות רק אנשי מקצוע מעולים

 

 הסוד להקמת סטודיו מצליח לא טמון רק בהיותכם מאמני כושר מצויינים, אלא גם בהיותכם אנשי עסקים. מה הכוונה? אני לא אשלח אתכם ללמוד מנהל עסקים בכדי ללמוד לנהל את העסק שלכם. אין צורך בכך. אבל מה כן? תצטרכו להבין וללמוד לעומק את כל ההיבטים העסקיים של הקמת סטודיו החל משיווק, ניהול, תזרים, גיוס עובדים, מכירות ושירות. אפשר ללמוד זאת באינספור דרכים החל מקריאת ספרים, קורסים, סדנאות, ייעוצים עסקיים פרטיים / קבוצתיים ועוד.  בשביל להצליח תהיו חייבים להיות מחוייבים לעצמכם ולעסק שלכם. חשבו תמיד על כל אנשי המקצוע האפשריים עבורכם כדי להצליח. כשאתם צריכים לשפץ את הסטודיו, את מי אתם מזמינים? בדיוק כמו שבשביל שיפוץ המקום תביאו אנשי מקצוע יעודיים, לבניית האתר תביאו בונה אתרים, כך בכל דבר שלא תדעו בניהול העסק, אני ממליץ לקחת עזרה ממישהו חיצוני, שיוכל לחסוך לכם זמן וכסף. מוזמנים כמובן להשאיר פרטים ולתאם איתי ועם הצוות שלי פגישה בנושא

 

 

4. כלל רביעי - חשבו תמיד שפע 

 

שננו לעצמכם: יש מספיק לכולם! יש אלפי מאמני בישראל ויש מאות סטודיוס' פרטיים בכל עיר, ישוב או קיבוץ. בכל שנה מצטרפים מאות בוגרי הקורסים השונים לשוק העבודה והופכים את אהבת הספורט לקריירה. רוב המאמנים להם אני מייעץ  לאורך השנים תמיד אומרים: "השוק מוצף, יש תחרות קשה, אין מספיק עבודה, ולמה דווקא אני?" נכון, למה דווקא אתם? זו שאלה מצוינת שאני כותב עליה בהמשך הכתבה ואתן לכם לחשוב עליה (סעיף 6). אם לא תדעו למה אתם, אז מי כן? מלבד זאת אני רוצה לשנות אצלכם תפיסה וללמד אתכם לחשוב אחרת. לחשוב בתפיסת שפע (ולא בתפיסת חסר). אם תחשבו תמיד כמה רע, אין מקום לכולם, יש תחרות וכו'....זה בדיוק הפוקוס אליו תכוונו ועל זה תמיד תחשבו. במקום זאת, נסו לחשוב חיובי, נסו לחשוב על השפע שיש לכולנו ותראו שגם הפוקוס שלכם יעבור לשם. בשלב הבא נסו לחשוב על מספר הלקוחות בו תהיו מעוניינים. 100? 200? 300? כמה ייחשב עבורכם כהצלחה כבעלי סטודיו בשנה הראשונה? עכשיו, באיזה עיר או ישוב אתם נמצאים? כמה בתי אב קיימים? כמה תושבים? כמה מקומות כמוכם קיימים? רק לצורך הדגמה בעיר תל אביב יש 432,892 תושבים וכ-50 מועדוני בוטיק (סטודיו) ברחבי העיר. נניח שרק 10% מכלל התושבים בעיר תל אביב היו עוסקים בספורט (למרות שדווקא בעיר הזו מספר התושבים העוסקים בפעילות גופנית הוא מהגבוהים בישראל). אבל שוב, נניח שרק 10%. אז כמה אנשים פוטנציאליים? 43 אלף! אם ניקח את 43 אלף האנשים ונחלק אותם ב-50 המועדונים הקיימים זה משאיר לכל אחד בממוצע 860 לקוחות פוטנציאליים לכל סניף. ובינינו, זה מספר מטורף לסטודיו בגודל 150 או אפילו בגודל של 300 מטר. הבנתם את הנקודה, נכון? ברגע שתשנו את נקודת המבט, תאמינו בעצמכם, במה שאתם נותנים, ותאמינו בשפע הקיים לכולם, אתם תראו 'שהתחרות' עם עוד עשרות מקומות הופכת ללא רלוונטית.

 

 

5. כלל חמישי - אין כלום תמורת שום דבר

 

 

עסקים רבים בישראל (בכל התחומים) לא תמיד מוכנים להשקיע ולכן לא תמיד מקבלים את התוצאות אליהם מכוונים. בדיוק כמו שלא תהפכו למאמנים סופר מוצלחים רק מצפייה של סרטונים ביוטיוב אלא מהכשרות ולימודים במוסדות השכלה בתחום, כך גם בתחום העסקים. כדי ליצור ולבסס את ההצלחה העסקית של כל אחד מאיתנו, אנו נדרשים להשקיע זמן, מאמץ, כסף, וכמובן אנו נדרשים לשלם מחירים. דעו כי ההקמה תעלה לכם כסף (והרבה), דעו כי לציוד יש מחיר, לשיווק, לפרסום, למיתוג ולייעוץ כמובן...אני יכול להגיד כי רק בשנתיים האחרונות השקעתי למעלה מ-100 אלף שקל על לימוד ורכישת ידע חדש עבור עצמי. האם זה היה שווה את זה? ועוד איך! השקעות לטווח ארוך מניבות פירות (רק למי שיש סבלנות כמובן). יש עוד הרבה דברים שיעלו לכם כסף, השקעה וזמן – אז תמיד תשננו לעצמכם אם תרצו להצליח:  אין דבר תמורת שום דבר.

 

 

 

 

6. כלל שישי - מה מיוחד בכם?

 

אין לי בכלל ספק שאתם אנשי מקצוע מיוחדים. עצם קריאת מדריך זה מראה את הרצינות והרצון שלכם בסטודיו משלכם. אבל עכשיו ברצינות: אתם יודעים להגיד בדיוק מה הייחודיות שלכם? במה אתם שונים מאחרים? אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל מאמנים היא להצהיר כי הסטודיו שלהם מתאים ופונה לכל סוגי האוכלוסייה. כנ"ל לגבי מאמני כושר אישיים שאומרים כי הם מאמנים את כל סוגי האוכלוסייה. המפתח להצלחה עסקית הוא מציאת הבידול שלכם ובכך להיות גם ממוקדים שיווקית. בניגוד למחשבה 'אני מתאים לכלל האוכלוסייה', דווקא מציאת נישה ייחודית היא זו שתבליט אתכם ותוביל אליכם הרבה יותר לקוחות. באיזה תחום אתם מתמחים? נשים אחרי לידה? שיקום? הרזייה? אפשר כמובן להתמחות ביותר מתחום אחד, אבל עדיין חשוב למקד את הבידול (השוני) שלכם בכדי לא להיות עוד 'נותני שירותים' בים השירותים המוצעים סביב כל אחד מאיתנו.

 

7. מה חשוב לקחת בחשבון בתקופת הפתיחה?

 

 

א. לוודא שיש מספיק אורך נשימה כלכלי ולצלוח את השנה הראשונה כדי לעמוד על הרגליים בתקופת ההקמה. זוהי טעות שגם אני נפלתי בה בסטודיו הראשון שהקמתי ברעננה בשנת 2008. מה הכוונה? ישנה השקעה ראשונית הנדרשת להקמת הסטודיו, הוצאות תפעול שוטפות והוצאות משתנות. חשוב לקחת בחשבון את כל ההוצאות (הקבועות והמשתנות) אל מול ההכנסות הצפויות ולמקם אותם בתכנית העסקית לאורך חודשי השנה בצורה כזו שתסתדר ותהיה גם ריאלית. היו מוכנים לכל תרחיש על מנת שיהיה לכם אורך נשימה.

 

 ב. חשוב להציב יעדים ריאליים חודשיים לצמיחת העסק, וכך להימנע מאכזבות מיותרות שברוב המקרים גורמת להרמת ידיים או מחשבות על סגירה. הרבה בעלי סטודיו שהגיעו אליי לאחר שנתם הראשונה, סיפרו ושיתפו את האכזבה מהביצועים. ולמה האכזבה? המטרות שלהם לא היו ריאליות. בדיוק כמו שמתאמן ירצה לרדת 20 קילו תוך חודש, יתחיל להתאמן, יקפיד על תזונה ואחרי חודש יתאכזב כי לא הצליח. חובה עלינו לעשות תיאום ציפיות עם עצמנו, תיאום ציפיות ריאלי בו אנו מאמינים כי הוא אפשרי. 

אני מאוד ממליץ לעשות זאת עם מודל S.M.A.R.T. זהו אחד העקרונות המנחים בקביעת יעדים  אשר נותן מסגרת אפקטיבית ליעדים:

 

 

 

יעדי SMART - מה זה בכלל?

 

 

specifics S ספציפי

Measurable M מדיד

Attainable A בר השגה

Realistic R ריאלי

Timely T תחום בזמן

 

ספציפי – Specific  - היעד צריך להיות ספציפי – לא “להשתפר עסקית” אלא “ללמוד כלים לניהול ושיווק העסק” – יעד ממוקד מאד וברור מאד.

 

מדיד – Measurable - יש לספק דרך ברורה ומובהקת להבין האם עמדנו ביעדים שהצבנו. עדיפות לכתיבת מספרים של היעד (הגדלת כמות הלקוחות ב-30 בכל חודש, להגיע ל-50 מתעניינים בכל שבוע (לידים) וכו'.... 

 

בר השגה – Attainable -  חשוב שכל יעד שנציב חייב להיות בר השגה ב-100%. . רק יעדים שניתן לעמוד בהם ב-100% ידרבנו אותנו להשיגם. 

 

ריאלי – Realistic - בדומה לסעיף הקודם – אנחנו חייבים לראות את היעד. אם ניתן להשיג אותו אבל הוא לא ריאלי במגבלות הזמן, או שאר המשימות דינו להתבטל. 

 

תחום בזמן – Timely  - בדיוק כמו בניית תכנית אימון ללקוח +תיאום ציפיות בו נגדיר לדוגמא כמה קילוגרם עליו לרדת תך כמה זמן. ה'תוך כמה זמן', זה אבן הדרך לעמידה ביעד. תאריך מדויק לעמידה במה שהצבנו לעצמנו. 

 

מאמין בכם חברים, בהצלחה!

 

שי אלנקרי

 

 

 לחצו כאן להורדת 'מדריך 5 הדרכים למשיכת לקוחות נוספים'

 

  

Share on Facebook
Please reload

© 2019 by FITNESS ISRAEL GROUP