פוסטים אחרונים

השאירו פרטים וקבלו מדריך במתנה למאמנים:

5 דרכים להבאת לקוחות

Please reload

SCREENS.png

BL    G  360

כותבים ברשת? 5 טיפים למיקוד שיווקי

31/01/2017

 

 

כבעלי מקצוע, אנחנו יכולים להשקיע שעות וימים בכתיבת של כתבות מקצועיות אותם אנו מפרסמים באתרים השונים או בפלטפורמות האישיות (פייסבוק / אינסטגרם / אימייל/ אתר אישי). אנחנו מתכננים וכותבים, בודקים לעומק את הפרטים הקטנים ואפילו לבסוף מקבלים המון מחמאות מהקולגות לתחום, אבל לצערנו הרב לא מגיעים הלקוחות הפוטנציאליים אלינו. אפילו לא אחד.  מכירים את התופעה? זה אחד הדברים בהם אני נתקל אצל מרבית מאמני הכושר ואנשי המקצוע. עיקר הכתבות הם 'בשביל לספק' את הקולגות ושאר אנשי המקצוע אך לא תמיד מכוונים ללקוח הפוטנציאלי האמיתי. הסיבה המרכזית לכך היא שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו או הקוראים הנלהבים לא מחפשים ידע. הם מחפשים משהו הרבה יותר משמעותי מעוד פיסת מידע שנמצאת בכל מקום ואתר על גבי האינטרנט. הם מחפשים להתחבר ברמה האישית אל הכותב, לקבל פתרונות אישיים עבור 'כאבים' וצרכים בחייהם שהאימונים הגופניים יוכלו לסייע. יש כמה דברים בסיסיים אבל מאוד-מאוד חשובים שכדאי לדעת, ואת זה אני מביא מהנסיון האישי שלי. לאורך 15 שנותיי בתחום הכושר אני יכול לומר שפרסמתי עד היום קרוב ל-300 כתבות במצטבר באתרי האינטרנט השונים ועיתונות. אלו הם 5 הטיפים החשובים ביותר שיהיה עליכם להקפיד כדי למשוך אליכם (גם בכתיבתכם) לקוחות פוטנציאליים. 

 

 

 

1. הגדרת מטרה

 

 

המטרה אותה נרצה להשיג כתוצאה מכתיבת הכתבה ופרסומה. ללא מטרה (כמו בכל דבר בחיים וגם באימונים) יהיה קשה לדעת מיהו קהל היעד, אל מי פונים ואיך מנסחים. בדיוק כמו שלקוח חדש מגיע אליכם לאימון כושר אישי, אחד הדברים הראשונים שרצוי לעשות יחד זה להגדיר את המטרה המרכזית אליה אנו שואפים להגיע.

 

 

2. הגדרת קהל היעד

 

 

אחרי שהגדרנו מטרה אותה נרצה להשיג כתוצאה מכתיבת המאמר, עכשיו צריך להחליט, למי אנחנו פונים? מיהו קהל היעד שלי כאיש מקצוע? מיהו קהל היעד של הכתבה? תחשבו ותדמיינו את הקהל שלכם. לדוגמא:  אם אני מאמן כושר שעוסק בשיקום לאחר פציעות אז סביר להניח שארצה לכתוב על כך. אז מי יהיה הקהל שלי? אנשים בגילאי X  (אתם תגדירו עם איזה קהל תרצו לעבוד) שעברו פציעות מסוג X  (אתם תגדירו את סוג הפציעות בהם אתם מתמחים). דוגמא נוספת: נניח ואתם מתמחים באימונים לנשים בהריון ונשים לאחר לידה, הרי שתרצו לכתוב על כך ולמצב עצמכם כמומחים בתחום, נכון? אז המשכתם וכתבתם כתבה בה אתם מדברים על פעילות גופנית לאחר לידה או פעילות גופנית בהריון, דגשים לביצוע, מה מותר, מה אסור וכדומה....עכשיו פרסמתם את הכתבה באתר האישי, פרסמתם לינק בקרב חבריכם בפייסבוק, וקיבלתם ים של מחמאות....בעיקר מגברים ונשים בנות 50 פלוס (רק נניח...). כאן המיקוד השיווקי יכול היה להיות מוצלח יותר אם הייתם חושבים היטב ומבינים שהקהל שלכם זה נשים בגילאי 25 עד 45 לדוגמא. ייתכן שהכותרת עצמה יכלה לרמז לחלוטין למי הכתבה מיועדת, תקציר הכתבה ואפילו המקום בו הייתם מפרסמים אותה (בלוג או אתר שעוסק בהריון ונשים לאחר לידה לדוגמא). שם לצורך העניין המיקוד השיווקי שלכם היה חזק יותר פי כמה וכמה, גם אם אפילו תחשפו למחצית מהקהל, עדיין אתם ממוקדים יותר והסיכויים שיגיעו לקוחות פוטנציאליים גבוהים יותר.

 

 

3. מה הקהל שלי צריך?

 

 

ללא קשר ל-2 הדוגמאות שהובאו בסעיף הקודם, חשבו עוד על אילו הנושאים הקוראים שלכם (והלקוחות הפוטנציאליים העתידיים) ירצו לקרוא. מה הם באמת רוצים, ומה יהיו התכנים שיעניינו אותם ושיובילו אותם גם למטרה העסקית שלכם. התאמת הגישה השיווקית החדשה לכתבה עצמה היא תנאי הכרחי, אבל עליכם יהיה לעשות זאת בהתמקדות בהם (בקורא) ולא בעצמכם (אין צורך להלל או לשבח את היכולות המקצועיות וכו'). התמקדות בקורא כוללת את ההתייחסות אליו, לכאב שלו, לבעיות שלו ולפתרונות בהם יוכל להשתמש כדי לפתור אותם.  

 

 

4. מציאת 'הכאב' של הקורא

 

לכולנו יש כאבים. כאבים בתחומים שונים בחיים. למשל כשזה מגיע לספורט אלו יהיו הכאבים העיקריים של מרבית האנשים: חוסר במוטיבציה לאימונים, חוסר באנרגיה, קושי למצוא זמן, עייפות תמידית, מתביישים להיראות 'כמתחילים', לא אוהבים המוניות והרשימה יכולה להמשיך כמעט בלי הפסקה. מבלי להיכנס לתחום ספציפי בעל מומחיות כזו או אחרת בתחום הכושר, אני בטוח שבכל תחום (פציעות ספורט, ספורטאים, תכניות הרזיה, פיתוח גוף, נשים בהריון וכו') יהיו כאבים שונים. הכאבים הם למעשה הצרכים של הלקוח אותם אנו יכולים לפתור. הכינו רשימה רלוונטית אליכם, וצרו פתרון לכל אחד מהכאבים כך שלקורא יהיה ברור לחלוטין מה ייצא מהחיבור אליכם.

 

 

5. שלבו סיפורים

 

ניתן לשלב במאמרים סיפור אישי שלכם שרלוונטי לצבירת הנסיון שלכם בתחום, כמו גם סיפור אישי יוצא דופן (ב-2-3 שורות) של לקוחות. אנשים אוהבים סיפורים אישיים אליהם קל יותר להתחבר.

 

בהצלחה!

 

Share on Facebook
Please reload

© 2019 by FITNESS ISRAEL GROUP